Dag 51 Hengelo

102 km totaal 3600

We zijn weer thuis! 102 km gefietst, boodschappen gedaan, eten gekookt, gedoucht, auto gehaald! Nu om 21.00 uur zitten we eindelijk! We zijn in een uitstekende conditie, want we zijn niet eens overdreven moe of zo! 

Manlief is in heel zijn volwassen leven nog nooit zo dun geweest! Ik ben ook afgevallen, maar niet zoveel. Maar 3600 km zonder noemenswaardige lichamelijke problemen thuis komen, is heel fijn! 

“Soms is het gewoon heerlijk om ergens een punt achter te zetten!” Deze tekst kreeg ik vandaag van een Camino vriendin! 

Dat klopt! Ik heb zin aan mijn werk! Kijk er naar uit. Kijk uit naar allerlei naai klussen, naar mijn vrijwilligers activiteiten. 

Vanmorgen was er even een hobbel, want om 6 uur regende het! Dat was even een tegenvaller! We zijn blijven liggen tot de bui over was! Rond 7 uur was de bui over en we zaten om half acht op de fiets. 

Via de Maasroute, met hier en daar wat bochten en lussen te hebben afgesneden,  waren we rond half vier in Arnhem! 100 km in 5 uur! Top tijd! Af en toe een kraakje van mijn fiets, maar de weg was vlak en we konden doortrekken! Wat is het landschap van de Maasduinen toch prachtig! Elke keer weer genieten! Van de beloofde bui rond 12 uur kwam gelukkig niets. De laatste 30 km over de fietssnelweg Cuyck -Arnhem. Ook een mooi stuk, zeker het stuk naar Nijmegen toe! 

Tja, en dan thuiskomen! Een prachtig bloemetje op de tafel als welkom van dé buurvrouw. 

Iemand schreef ons: “ Ik vrees het eindpunt, meer dan het wenkt!” Ook dat is waar! We weten van onze andere reizen dat de dagelijkse beslommeringen je weer kunnen overvallen! Eigenlijk is dat nu ook al het geval! Zaterdag naar Rotterdam met onze fietsen! Zondag Dochterlief en nichtje op bezoek. Volgende week naar het Noorden(op de fiets!) De diensten van mijn werk vullen mijn agenda ook al weer! Elke keer neem ik me voor meer vrije tijd te plannen, maar dat blijft lastig! Zeker als je alles leuk vindt en zelf nog zoveel plannen hebt! 

We hebben de laatste dagen het er steeds over gehad! Hoe vinden we dit nu? Dit voorjaar 7 weken gelopen, nu ongeveer 7 weken gefietst. De zomer is bijna voorbij! 

Doen we het volgend jaar weer? Gaan we dan een half jaar? Hadden we nu nog 4 weken verder willen gaan? Wat voegt zo’n reis toe? Wat levert het op? Wat had je in deze tijd ook kunnen doen? Huis opruimen en opknappen! Schilderen en behangen? Beter voor onze tuin zorgen? Onze tuinstoelen zijn niet beneden geweest! Hoe erg vinden we dat? De stof voor nieuwe kussens ligt bij de naaimachine klaar. Maar waarom zou ik ze maken als we de komende jaren de tuinstoelen toch niet gaan gebruiken? Een groentetuin vind ik ook leuk! Zou in die tijd ook kunnen! 

Vandaag schreef iemand: “Hoe vindt je de motivatie om elke dag te fietsen?” 

Dat vond ik een grappig vraag. Dat gaat gewoon. Je wordt wakker en je pakt spullen in en gaat! En nooit met tegenzin. Nou ja als het regent, misschien! Maar ook dat valt eigenlijk altijd mee! 

Als het langer had geduurd was het ook goed, is onze conclusie! Maar het is ook heerlijk om KLEINKIND, kinderen, familie e vrienden weer te zien. 

We volgen een stel dat een half jaar reist en dan 6 weken naar huis gaat om de kinderen te zien! Ik zou dan 8 weken reizen en dan paar weekjes naar huis en dan weer op reis! 

Nieuwe plannen zijn er volop! Volgend jaar willen we misschien vanuit de hal van Italië naar huis fietsen.  We spraken ook iemand die in Amerika van coast to coast had gefietst! 

Nou wie weet! Eerst zijn we thuis! Daar gaan we van genieten! 







Reacties