Dag 46 Sud Eifel

80 km  516 hoogte meters

Voor de tweede dag zit ik weer afgeserveerd op de camping! Het was hele hele dag bewolkt, maar zo zweterig warm! Het gras is hier groen, diep groen! De modder zie je er nog door heen! Het heeft hier flink geregend de afgelopen periode! De beloofde hitte golf gaat hier aan ons voorbij! Het is 26 graden, maar voelt warmer! De was wilde vandaag, maar ook gisteren, niet goed drogen! Te hoge vochtigheidsgraad. Alles is klam! Ik weet niet hoe snel ik mijn fietsbroek en shirt uit kan doen. Mijn heerlijke zonnejurk gauw aan! Die heeft zo’n koel stofje! Maar bij thuiskomst gaat hij in de prullenbak! Hij tot de draad toe versleten! Hij schijnt aan alle kanten door! Maar op mijn leeftijd interesseert het me niks meer! Hij draagt heerlijk en dat is het voornaamste! Ik houd Vinted al een tijdje in de gaten. Grappig Diaan had hier nog twee spreuken over gestuurd! Ik voeg ze bij! 

De camping is netjes! Er is meer dan voldoende plek! Veel mensen breken op om naar huis te gaan! Ik zit hier knikkenbollend in mijn nieuwe stoeltje! Ik wil eigenlijk niet slapen, maar ben wel erg slaperig. Als je na zo’n inspannende etappe komt te zitten, dan ligt bij mij de slaap op de loer! Gisterenavond in slaap gevallen, terwijl het verhaal niet eens goed af was…

We fietsen de route Maastricht-Rome. Dat betekent dat we veel vakantie fietsers tegenkomen! Natuurlijk gaan we niet met iedereen aan de praat, maar vandaag toch verschillende mensen gesproken! 

De route ging eerst een stuk via de Moezel. Bij Ehnnes steken we over naar Junglister. Dat betekent een bergkammetje over! De hoogte meters volgens de kaart zijn 850, maar volgens de Garmin van Manlief 516 meter. Er zijn stukken die gewoon gestaag naar boven gaan, maar ook wel een paar fikse klimmetjes. 

De meters die geleidelijk gaan merk je niet zo, maar de klimmetjes zijn heftig. Ze zijn lang en stijl. 

Bij de oversteek komen we door het wandelgebied Klein Zwitserland! Prachtig! Dat vinden meer mensen! Het is heel druk en je kunt over de hoofden lopen! Maar wel prachtig! Echt genieten! 

Maar moeten we nog een km of 15 langs de Our! Van onze buurvrouw hoorden we dat hun kinderen vroeger de hele vakantie in de Our speelden! Dat kan nu echt niet! Het water is veel te hoog! Morgen bereiken we na 50 km, die net zo verlopen als vandaag, de Vennban. Dat is een oude Spoorweg! Loopt vanaf Luxemburg naar Aken! Die gaan wij dan ook volgen! Daar gaan we op bezoek bij Rita, onze Camino vriendin!  Van Aken nog 2 dagen naar huis, denken we. Er komt zo zachtjes aan een eind aan deze reis, die steeds zo eindeloos leek!


 






Reacties