Dag 45 Sierk

93 km  600 hoogte meters

Wat een hitte! Schreef ik gisteren over de hitte golf, vandaag is hij vast begonnen! De eerlijkheid gebied me te schrijven dat het eigenlijk vanaf een uur of 12.00, warm begon  te worden! De ochtend hebben we geklommen en vanmiddag gewoon hard gefietst over fietspaden langs de Mosel! Door de hitte ben ik afgeserveerd! Nergens kun je een koud drankje kopen. Bij de Aldi pal voor de camping zijn alleen dozen met ijsjes met minimaal 6 in de verpakking! Dat wordt te gek! 

Uiteindelijk wordt het een gekoelde 1,5 liter fles Spa rood! Wat kun je daar naar smachten! 

Een traktatie. 

Wat een heerlijk plek hadden we deze nacht! Het bed was uitstekend! Helaas kon ik de slaap niet vatten! Maar dat is geen probleem! Met een luisterboek heb ik gedommeld! Volgens de Fitbitt 1,5 uur geslapen, maar ik denk toch meer! Een combinatie van een dutje rond 6 uur  en te laat nog een kop koffie, zijn waarschijnlijk de boosdoeners!  Het ontbijt was heerlijk! Een croissantje, stuk volkoren stokbrood en brood met noten! Verrukkelijk! Het lijkt een beetje op het ontbijt in de herberg! Met jammetjes, sinaasappelsap, echte kaas en chocopasta. Een grote thermoskan met echte koffie! 

We hebben er van gesmuld! Een prettige afwisseling met ons yoghurtje! Met mirabellen in de yoghurt en een bak extra gaan we op weg. We rijden om 7.45 uur in de mist weg! De zon wil er door komen! Wat scheelt het als je geen boodschappen moet doen en zo! We rijden in een ruk bijna 30 km! We klimmen, maar het zijn te overziene klimmetjes! Het scheelt nogal of je gestaag klimt of een heiling van 12% hebt , zoals in Tsjechië. Het landschap lijkt op het landschap tussen Auxerre en Vezelay. Glooiende heuvels, kleine dorpjes. De velden, zwart, geel en groen!  Echt super mooi! Je ziet dat het hier flink heeft geregend. Alles is groen en gele en paarse bloemen bloeien! Dan nog een stuk met 10% als een echte kuitenbijter! Inmiddels is het al 12 uur en staat de teller op 55 km en hebben we al 500 hoogte meters gedaan! Nog 35 km in te gaan! Deze gaan langs de Mosel! Blijken we vorig jaar precies ook te hebben gefietst toen we van de bron van de Maas overstaken naar de Moezel. Weer de bevestiging dat je een route vaker kunt rijden! Ik herken alleen het picknickplekje! 

Om kwart over 2 staan we bij de camping! 93 km op de teller! De camping gaat om 15.00 uur open! Grrrr! We gaan maar eerst boodschappen doen! Bij terugkomst zijn er wel 7 wachtenden voor ons! De mevrouw van de camping is helemaal geagiteerd! Uitvoerig krijgen we uitleg over het afvalscheiden! Een goede zaak! Maar de zak die wij meekrijgen kunnen we wel 3 weken mee doen! En dat voor een nachtje…. De lampen van de camping branden ook al als we op ons toebedeelde plekje komen! Dat om inmiddels 16.00 uur ‘s middags! Ik kom steeds meer tot de conclusie als iedereen om zich heen kijkt en alle kleine verspillingen aanpakt, we een giga probleem op lossen! Ik heb tijdens deze reis al zoveel gezien van verspilling! Verlichting, water, afdrukken van bonnen. Noem maar op! Wat kan ik me ergeren aan drukknoppen! Ik wil de waterfles vullen, maar kan met 1 druk wel 3 flessen vullen! Maar ik hoef maar een fles! 

2 liter stroomt zomaar door het gaatje weg…..,

We pakken in principe bv nooit een zak voor groente en fruit! Het scheelt op deze vakantie al 45 zakjes en 45 geprinte bonnen! 

“Jullie zijn erg georganiseerd, “ zei de mevrouw van het B en B! Dat zijn we ook! Manlief op zijn manier! En ik ook op mijn eigen manier. Fijn om een compliment te krijgen! Zo oud als we zijn! Maar een beetje organisatie moet ook wel! Anders loop je steeds te zoeken naar spullen! Raak je dingen kwijt! Vergeet niet hoeveel tijd dit dan kost! En we zijn al zoveel tijd kwijt aan aan boodschappen doen en de route zoeken en zo! 






Reacties