Dag 43 Groze…..

95 km  600 hoogtemeters 

Het vertrekken vanmorgen liep gesmeerd! Dat mag ook wel. Na 43 dagen moet het inpakken geen probleem zijn! Alles op dezelfde plek, alles op dezelfde manier! Dan nog even een BHVW check doen en gaan! (Brillen, Helmen, alles Vast en ingepakt, Water check! 

Gaat als een speer! 

Om 7 uur reden we opgewekt de camping af! 

Manlief zegt bij de eerste bakker: “Hebben we genoeg brood? “. Tja, voor een rit van 90 km is het misschien net genoeg.  We stappen af en kopen brood! 

Als we in het centrum arriveren, komen we bij de eerste hindernis van de route! Manlief zegt links. Mijn kaart en de borden rechts! Natuurlijk volgen we de Garmin van Manlief! We klimmen ons ongans en tegen de stroom in! Uiteindelijk kont het goed, maar was even een probleempje van eenrichtingsverkeer met de route van noord naar zuid en wij fietsen van zuid naar noord.  Net voor achten zien we toch een supermarkt! We hebben geen yoghurtjes! We rijden het terrein op. Winkel pas over 10 minuten open! Wachten is zonde tijd!  We gaan verder! 

Dan komen we in Saverne en daar is de weg opgebroken! Fietsers mogen door, maar het blijkt geen opengebroken weg, maar een opengebroken centrum. Voor dat we de route weer hebben…..

We zijn,  als we de route hebben ook weer een winkel! Nu een Carrefour! Dan baal ik al, want alles is dan zo duur! Op aandringen van Manlief ga ik toch kijken! Bananen € 2,99 en de fromage Blanc  250 gr €4,50! Bij de Lidl normaal €1,69 voor een kilo. 200 Gr is twee happen en dan is het op! Dat doe ik dus niet. Met de bananen sta ik bij de kassa!  Maar ik ben de enige klant! Dan wordt het zo’n Jeskafet probleem! Een dame in de kleding van de Carrefour zegt dat ik moet bellen. Bellen? Bellen? Op de kassa staat een vel voor als Ee niemand us. Ik wil afrekenen en snel! Ik bel en bel. De dame blijft stoïcijns inpakken. Ik bel en bel. Mijn geduld is op! Laat de bananen voor wat ze zijn en ga weer naar buiten! 

Op de een of andere manier valt Manlief van de graat en we gaan een half uur eerder dan normaal eten! 

Om 8,45 uur vinden we een prachtig plek om te eten! Het brood van de bakker is heerlijk en voor we het weten is het hele brood op! Nu was het ook niet zo groot! Het was heerlijk! Maar echt andere kost dan het zware Duits huisbrood dat we altijd eten! Je moet er flink op kauwen en na twee plakken ben ik vol! 

Om 9 uur stappen we op de fiets! 2 uur onderweg en 10 km op de teller! Dit wordt een lange dag! De route is vanaf dan een eitje! We rijden 20 km op een oude spoorbaan! We gaan omhoog,  maar het gaat als een speer! 

We halen de schade bijna weer in! Maar de laatste km van dit stuk is gewoon vreselijk klimmen. Ik ben weer drijfnat! Kan niets zien door het zweet in mijn ogen! In Saverne op het stadsplein kom ik bij! Het is dan 11 uur,  maar we eten onze pasta. We vallen beide van de graat!  Voor dat we opstappen zien we een brievenbus! De kaart voor KLEINKIND brandt me al dagen in mijn stuurtas. Gekocht in Oostenrijk en postzegel van Frankrijk, maar aan de kaart gewoon niet toe gekomen! De kaart wordt geschreven! Nu ! Na 20 minuten staat er een leuk verhaaltje in!  

Dan bekijken we de route nog even! Er staat nog naar 40 km op de teller en het is inmiddels 12 uur! We zien tot onze grote schrik dat de komende 50 km geen winkel is! En morgen helemaal niks! Misschien nog ergens een bakker..

We kijken of er dan toch in de buurt nog supermarkt is. Blijkt op 750 meter nog één Lidl te zijn! Nu is 750 meter ook nog een ding, want voor het zelfde geld moeten we nog 13% klimmen. Dat is niet het geval! Na een 45 minuten zit zeker voor 7 kilo boodschappen in de tassen. Kwart voor een en nog maar 40 km van de 90 km gedaan! Het schiet vandaag helemaal niet op! We hebben geluk, want de route gaat langs een kanaal! Dat betekent recht toe recht aan, alleen bij een sluis klimmen. Die waren er trouwens ook weer genoeg! 

Ik kort het verhaal in! We willen naar bed! We rijden verkeerd, we raken elkaar kwijt, telefoon leeg, stroom op en om 17.30 uur staan we eindelijk op de camping. De route van 90 km werd 95 km! De vreselijke camping, oud, smerig en aftands durft €24 te vragen! Zelfs in Tsjechië zijn we dit niet tegen gekomen! Maar het droog, de douche heel warm en er is een picknicktafel! Zo is toch alles weer goed! 







Reacties