Dag 40 Kaiseraugst

80 km  ongeveer 300 hoogtemeters 

Een dag te laat! Gisteren bijna geen bereik en bijna geen stroom! 

Je kunt niet altijd geluk hebben! Voor de zoveelste keer zitten we, trouwens ik lig, weer in de tent! Het regent pijpenstelen en het onweert! Niet erg, maar buiten zitten is er niet bij! Mijn wasje hangt triest in de regen! Ik weet nu weer waarom ik zo de pest aan wassen heb tijdens vakanties! 

Eerst dacht ik een buitje, maar we hangen al weer een uur in de tent! 

Gelukkig hadden we tijdens het fietsen prachtig weer en onze natte tent konden we lekker drogen! Hij is ook nog droog opgezet! 

De regen is geen probleem en het menu is koud! Wraps met iets erin! 

We hebben een prachtige plek! We staan pal aan de Rijn! Als het een schip te hard vaart dan golft het water bijna in onze tent! Ik hoop dat we het droog houden! 

Ik had toen we aankwam direct een poos gezwommen in de Rhein! Maar het was een beetje eng, want de stroming was erg sterk en ik wist niet precies waar ik weer aan land kon komen. De twee ronde heb ik naar gezwommen in het zwembad wat ook op de ze camping is. Dat is dan weer geluk hebben! 

Camino vriendin Diaan stuurde me een mooie spreuk van haar kalender! “Het streven naar geluk zit in onze genen. Altijd zoeken naar meer en naar verbetering. Dit wordt geassocieerd met geluk. Maar als je weet dat dit een oer mechanisme is, dan weet je ook dat dat wat er nu is, dat je het daar mee moet doen!  Je kunt dan makkelijker accepteren dat wat er nu is!” Mark Nelissen. 

Mooi is dat! Ik geniet dan nu naar even van het luieren op mijn camping bedje! Ik hoef niks, want ik kan nu niks! Lekker toch? Ik maak een mooie foto van mijn luierende benen! 

Naschrift:

We hebben weer geluk, want het wordt droog!  Buiten kunnen we ons eten maken! Aan de waterkant eten we de wraps! Mmm! Met een banaan als toetje! Voor morgen hebben we twee plakken brood en drie wraps! We denken dat we daar wel mee door Basel komen! We gaan dan naar Frankrijk! Rolauf is de planning! 

Rond Basel aan de Franse kant zal wel een supermarkt zijn! Je zult denken, ze heeft het altijd over eten! Tijdens deze reizen zijn maar 3 zaken van belang.

1. Het weer

2. Genoeg eten 

3. Stroom

Vandaag merken we weer hoe belangrijk stroom is. Vaak heb je bij tentplaatsen geen elektriciteit. Je bent dan afhankelijk van een kastje van een caravanplek of het toiletgebouw! Maar hier hangt al een briefje” Wil diegene die per ongeluk onze powerbank heeft meegenomen, hem weer terug leggen?“. Dus toiletgebouw is geen optie! Voor de Garmin en de telefoon zijn we wel afhankelijk van elektriciteit!

Wat eten betreft, laten wel stellen dat Manlief er niet tegen aan kan eten! Ondanks alle extra koolhydraten en eiwitten! 



 



Reacties