Dag 38 Altau

78 km 

Prachtige route! Eerst langs de Rijn en dan later met zicht op dé Bodensee! Groen, bloemen, bomen met fruit! Een prachtig gezicht! Dan later de vergezichten op de Bodensee! 

Afgepeigerd zitten we in de nieuwe stoeltjes! 

De laatste dagen waren zwaar! Klimmen, de regen, de indrukken! 

Wat een mazzel hebben we vandaag! We hadden een camping 3 km verder op gepland! Zien we deze boerencamping! In de hof staan de kampeer gasten! Alles is er voor een fietskampeerder! Vanuit de douche kijk je naar de Bodensee! Het is hier druk! Zo druk! Fietsen in optocht! De campings zijn druk! Treffen we zo’n heerlijk plekje!  

Rond 15.00 uur zijn we op de camping! Het is fijn om vroeg te zijn! Dan heb je een lange middag! ‘S Avonds gaan we meestal vroeg naar bed! De avond is vaak koud en fris!  Gisteravond voor het eerst sinds …? Ik weet het niet! Maar mensen zaten lang buiten! Met kaarsen en lichtjes! 

Onze eerste weken waren warm, maar ‘s avonds en ‘s nachts koud! De tweede etappe was heerlijk weer, maar wij waren afgepijgerd  het klimmen. De derde etappe, de Donau en Inn stonden in het teken van slechte weer! Nu de vierde etappe Bodensee - Basel staat weer in het teken van het mooie weer? Ik hoop het! Het hoeft zeker niet zoals gisteren, een overvolle camping met veel Nederlanders en veel lawaai. 

Vanuit de camping hier loop je zo naar de Bodensee! We nemen een duik! Het water is heerlijk fris en heel helder! Wat een feestje! Manlief houdt het na 10 minuten voor gezien! Te koud! Ik vind het verrukkelijke! Wat een heerlijkheid! Ik kan er niet genoeg van krijgen! Vroeger waren fietsen en zwemmen slechte sporten! Ik kon de hele tijd nadenken! Zeg maar piekeren! Nu kan ik gedachteloos fietsen en zwemmen!  Het is voor mij een vorm van meditatie. De armen die glijden door het water. De stroomwater die je voelt langs je lijf! Het spannen en laten vieren van je spieren! Het rustige ademhalen. Ik ben helemaal ontspannen als ik naar de kant ga! Heerlijk! 

We treffen een Nederlands stel. Is 3 weken onderweg! Hebben hier ook een route gefietst en zijn nu klaar! Fietsen elke dag meer dan 100 km! Nu is het geen wedstrijd! Maar ik ben munt na 2 dagen 100 km. Met wind en klimmen! Gisteren een enerverende dag met de trein en trapas. Ik kan me rustiger vormen van reizen voorstellen. 

Ik las ergens dat veel bewegen helpt tegen veroudering en je langer gezond laat blijven! 

Het opruimen van de slaapspullen ‘s morgens vind ik wel een ding! Lucht uit het matras drukken, klein op bouwen, in en uit de tent  kruipen. Ik kan me voorstellen dat mensen het teveel gedoe vinden! Maar als je stopt kun je het over een paar maanden helemaal niet meer! 

Ik probeer het te zien als yoga! Waarom zou je geld betalen voor een les,  terwijl in het dagelijks handelen zoveel oefenstof voor handen is? Bv het opruimen van de tent ‘s morgens. Of het plukken van bramen, hoog aan de kant, het is rekken en evenwicht! 

We rekken en strekken er maar op los! Levert een lekker portie bramen op voor de yoghurt! 





Reacties