Dag 35 Pill





105 km en geen hoogte meters, wel veel wind

Vandaag de hele dag droog! Heerlijk! Wel ontdek ik dat mijn fietstassen niet water dicht zijn! Al mijn kleren zijn nat! Maar het geluk lacht me weer toe! De zon schijnt en er is een lekker briesje! Binnen no time alles droog! 

We hebben een lange dag gefietst. Dat hadden we niet gepland, maar liep gewoon zo! De eerste 50 km naar Kufstein waren gravel paden direct langs de Inn. Dat schiet niet op en er was wind. Eigenlijk bijna 50 km harde tegenwind! 10 km per uur was het gemiddelde ongeveer. Vanaf Kufstein buigt de Inn naar het westen. Vanaf dat moment de wind in de rug en asfalt! Gemiddeld 20 km per uur! Dat ging als een speer natuurlijk! We hadden een camping bij Jenbach ( ongeveer 95 km) maar dan fiets je aan de andere kant van de Inn nog ongeveer 3 tot 5 km terug voor de camping! Als je dan een paar km erbij doet kwamen we op een camping op 105 km. Het stond niet goed aangegeven in het boekje! Manlief heeft gebeld en het is een oud hotel met  camperplaatsen. In de tuin mag je een tent opzetten! Het paste allemaal geweldig! Geen enkele voorziening, maar douches en stoelen! Evt kunnen we nog  bij de wasmachines zitten! 

Maar dat is niet nodig. De zon schijnt lekker en we zitten heerlijk in de prachtige tuin! Een comfortplaats! Bovendien nog eens de goedkoopste camping bijna en gratis douchen. Wat wil een mens nog meer! 

Oostenrijk is vanouds een vakantie bestemming van ons! We komen langs bekende plekken als Rattendorf, Staz, Stams, Worgl. Waar is de tijd gebleven dat we met 2 kindjes op de achterbank met lego en Barbies richting Oostenrijk gingen? Wandelen en de bergbanen. De Karntencard. Daarmee kon je overal gratis in! Wat een plezier! Van overgebleven brood maakten we wentelteefjes! De kinderen keken er naar uit! In de pyjama ‘s ochtends wentelteefjes eten! Met veel suiker! Als je erin zit duurt de periode eindeloos, zeker als het niet vlekkeloos verloopt! Met zucht is het over en gaan ze niet meer mee! Oostenrijk heeft daarom altijd een bijzonder plekje in mijn hart! De bergen zijn nog steeds net zo indrukwekkend als toen! Nu fietsen we dit stuk in 2 dagen! 

Ik maak gauw een eind aan mijn verhaal! Ik ben moe! Dat is een zeldzaamheid. Eigenlijk ben ik nooit moe! Zeker nu ik zo heerlijk slapen kan! We gaan om 21.00 uur naar bed en liggen er om 21.30 uur in! Ik maak nachten van ruim 7 uur! Voor een mens als ik met jarenlange slaapproblemen een supernacht! Eigenlijk vanaf het moment dat ik begon net werken tot mijn eerste burn-out in 2010/2011 sliep ik meestal maar 2 of 3 uur! Ik heb echt weer moeten leren slapen. Ook dat heeft jaren geduurd, voordat ik deze routine te pakken had! Ik moet nog wel eens denken aan mijn eerste huisarts in Onstwedde! Hij gaf als advies: “ Niet in bed blijven hangen, ga doen wat je leuk vindt, dan komt de slaap vanzelf! Zo niet, dan heb je de slaap niet nodig! Heb je lekker een hele lange dag, waarin je veel kan doen!” Ik werd nooit moe! Maar kon me ook niet ontspannen! Wat een advies, denk ik nu!  Enige voordeel is dat ik nooit slaaptabletten heb geslikt met alle sores van dien! Ik kreeg ze gewoon niet! Later heb ik er nooit meer om gevraagd en heb de zaak geaccepteerd zoals het was! 

Morgen gaan we naar Landeck. Donderdag morgen hebben we daar om 8.45 uur de trein naar Bludenz! Vandaar uit is het nog een goede 1200 km naar huis! In principe kan het in 12 dagen! Maar dan is het elke dag 100 km! Zeker in Frankrijk gaan we dat niet redden! We gaan ook nog op bezoek bij een Camino vriendin in Aken! Als dat past. Het stuk langs de Maas is ook prachtig! Misschien dat we daar ook weer langs gaan! Maar we leven bij de dag! Eerst morgen en graag zonder regen! Welterusten! 


Reacties