Dag 33 Moos bei Polling

58 km 

Heerlijk in het zonnetje, voor zo lang het duurt! De donkere wolken komen en gaan. Tussen de donkere wolken door hebben we de tent opgezet! Eerst de buitentent en later de binnentent! Dat gaat prima! Nu schijnt het zonnetje weer! De camping heeft een bankje staan en voor onze tent zitten we in de zon! Het is echt jas aan en jas uit!  Maar het is droog! 

Vannacht heeft het vreselijk geregend! Wat fijn dat wij heerlijk in het super lekkere hotelbed lagen! Toen we opstonden was het droog, maar dat was het ook! Na ons heerlijke ontbijt, zaten we rond negen uur op de fiets! We hoeven maar 50 km. Niet omdat we niet meer willen, maar de volgende camping is dan nog 80 km. Dat wordt te ver! We knippen hem op! We fietsen de hele tijd langs de Inn. Het water staat hoog en het waait echt vreselijk. Qua weer hebben we inmiddels alles gehad! Kou en warmte, droog en regen

Onderweg 2 keer een goede bui! Steeds hebben we geluk! De eerste keer een hele dikke boom om onder te schuilen en de tweede keer een tankstation. Bij het tankstation hebben lekker ons yoghurtje gegeten! Kwam mooi uit! 

De camping was  in 2010 al een bouwval! Wij waren er toen  voor de eerste keer. “Sinds 1968 nooit meer iets veranderd! Het was een hippie camping!” zei de mevrouw van de camping! “Wij houden de camping zolang als het kan. Maar dan is het einde verhaal!  Onze kinderen willen de camping niet.” Voor wie het leuk vind, is het een geweldige plek

Een hippie camping is hij nog steeds! Ik denk dat de gemiddelde Nederlander het vreselijk vindt! Ik vind het prachtig! 

Een mooi grasveldje omringt door bomen en bloemen. Naast een authentiek Beiers huis! De douche zijn ook vast uit 1968! Ik heb ze nog niet geprobeerd. Er is er een afdakje en zo is alles precies goed voor de fietskampeerder! 

Het begint te regenen en ik ben helemaal munt van de wind, het klimmen en stevig fietsen! Ik vlij me even in de tent! Hoor dat Manlief nog even lekker zit te kanen van het brood en de pinda’s! Prima! Hij wordt zo mager als een lat! 

Als ik wakker wordt, zie ik dat het al bijna 5 uur is! 

Manlief vond gisteren nog de foto’s van onze reis in 2010! Het is toch vreselijk! Ik kan me bijna niets herinneren! De sfeer wel! Het landschap wel, maar de details….. Je kunt dus rustig een reis meerdere keren maken! Tenminste ik, want in ben toch bijna alles weer kwijt! Behalve deze camping dan! Die vond ik toen ook al bijzonder! 

Er staat nu één Tiny house. Ik hoorde van de camping mevrouw dat je in Duitsland nergens mag staan met een Tiny house! Alleen op de camping, maar dan wel het hele jaar door! Misschien tref in de bewoner en mogen we even binnen kijken!  Ik hoop het zo! 

Het zal vanavond en vannacht weer regenen! Morgen heeft de Weeronline ook een 3! Maar dat was vandaag ook en het ging prima! De tent is droog en we weten nu hou je hem makkelijk regenproof kunt inpakken! Morgen komen we ook wel weer door! Zeker met mijn nieuwe oranje regenjas! 







Reacties