Dag 31 Simbach

96 km   441 hoogte meters

Een heerlijk hotelkamer! Het thema New York! Daar merken verder niet veel van,  behalve de mega grote foto van New York boven ons bed! We mogen van deze kamer 2 nachten genieten! Am Innradweg! De 4de etappe van deze reis!

Zaterdag heeft bij Weeronline een 2. Daarom blijven we gewoon hier een extra dag!

Lekker een poos breien met een luisterboek!

Vanmorgen hadden we een lekker ontbijtje in Beierse stijl. Mevrouw had een blauwe jurk aan het een strak lijfje en haar haar in een knoet op haar hoofd! Prachtig! De stenen kachel was niet aan, maar we zaten er in banken om heen!

We hadden alles heel gelaten op de kamer. Manlief  was er voor dat hij iets zo omstoten of zo! Ik heb heerlijk in het mooie bed geslapen!

De po er onder niet gebruikt!

Aan het ontbijt zaten we aan tafel met de man met de houten fiets! Hij kwam uit Aken geloof ik en had de fiets in Linz gekocht! Hij was hem met de trein komen halen. Tot Regensburg fietst hij terug, daarna gaat hij met de trein!  Het was erg grappig, want de man wilde perse zijn fiets op de kamer hebben. De fiets kostte €7000. De mevrouw van het hotel vond het erg grappig! Dat iemand zo bang is dat zijn fiets wordt gestolen dat hij deze perse op zijn kamer wil! Ze vond het prima en maakte het grapje dat ze alles best vond, zolang de fiets maar niet mee in zijn bed ging! Toen wij zeiden dat er voor een nog groter bedrag nu in haar garage stond, keek ze met grote ogen en rende gelijk naar de garage om de deur te sluiten! “ Zie je er niet aan af “, zei ze!  Daar ben ik blij om!  Als meer mensen dat denken kan je de fiets ook ergens gewoon, zonder zorgen laten staan! Een Camino vriendin had een spreuk, ik kan hem nu niet zo goed vinden, maar de strekking is, dat bezit ook last kan zijn! “ Een groot bezit, een zware last! “

Na een genoegelijk ontbijt, moeten we ook nog de smederij in het huis bewonderen! Erg mooi! Vroeger liep er ook een jaagpad voor het huis! Elk gasthaus aan de Donau kom dan ook de jaagpaarden voorzien van nieuwe hoefijzers! Nu heeft elk gasthaus aan de Donau voorzieningen voor fietsers!

Dat meer mensen wat van onze fietsen vinden, hoorden we wel vaker! Maar wat we vanochtend hoorden sloeg wel alles!

“ Ihr müsst schauwen, die Leute haben noch altmodische Fahrräder! Noch nicht elektrisch!” Zolang mensen onze fietsen nog museum stukken vinden, hoeven wij niet bang te zijn, dat mensen ze willen hebben.

Maar met deze museum stukken hebben we vandaag 96 km gefietst en ook nog eens flink geklommen! Je kunt ook teveel routes op je Garmin en telefoon hebben! In Schardingen heb ik veel geluk! Ik zie een kaart van de Innradweg! Bij de Touristoffice. Gratis! Dat is veel prettiger als de mobiel! Nu heb ik overzicht! Nu kwamen we er ook achter dat we de zwaarste versie fietsen! Gravel en veel hoogte verschillen! Er zat een QR code op en Manlief heeft nu de laatste up date van de route m! Na 60 km zijn we over gestoken naar deze versie! We hoopten ook op meer campings. Maar helaas! We hebben alle campings die we weten en kunnen vinden in de kaart getekend! T te it aan Landeck hebben we de route in beeld! Als de regen niet te veel verstoord kunnen wij in 5/6 dagen in Landeck zijn. Dan nog 5 dagen ongeveer naar Bazel. Dan zien we wel weer verder!

De route was mooi met veel natuur! Vroeger was de Inn de grens tussen Oostenrijk en Duitsland! Er werd niet gebouwd op de grens en zo bleef dit gebied goed bewaard! Je kon ook niet zomaar even oversteken! Bruggen zijn er ook weinig! We hebben zeker 70 km natuurgebied gehad. Mooi! Bovendien ook geen drup regen! Nu ik dit schrijf (21.00 uur) ook nog geen regen. Straks zitten we hier 2 dagen zonder regen! Is ook een giller!