Dag 28 Grein

52 km Regen, veel regen

Hoe leuk is fietskamperen? Normaal altijd super leuk! Maar vandaag is het een van die dagen die elk jaar toch wel een keer langs komen en je ook niet meer vergeet. Het regent! Het was aangekondigd! Vaak halen we de schouders op! Meestal valt het mee! Vandaag valt het niet mee en het is nog erger dan we dachten! In plaats van 13.00 uur begon het 11.00 uur al te hozen! We zijn vroeg weg gereden, 7 uur! En in 4 uur en 50 km later zijn we op de camping in Grein. De recensies waren hopeloos. We hebben nog gekeken naar een andere camping, maar die is nog 30 km verderop! Ik heb nog gekeken naar een kamer of hotel. Die zijn hier dun gezaaid of van zodanig prijs dat het om een noodgeval moet gaan! De regen ervaren we (nog) niet als noodgeval! De tent konden we droog afbreken en zelfs ook nog droog opzetten!

We mogen niet mopperen! We hebben amper regen gehad, deze dagen. En altijd zo, als het regende, dat er een overkapping was of een keuken of huiskamer! Zelfs nu zijn er twee tuinstoelen in de ruimte bij de wasmachines! Je zit droog!

Ik word wel koud, want ik heb mijn natte regenjas aan. Maar de douches zijn gratis! Normaal zou ik niet twee keer douchen, maar met deze regen is indien nodig, 2 keer mogelijk! Ik zet de douche op heet! Heerlijk! Manlief is naar de fietsenmaker. Zijn fiets heeft nu een kraak! We denken in de trappers. Er is geen lijn op te trekken, wanneer het geluid komt! Zo maar vanuit het niets kraakt de fiets met een fikse klap! Vervelend! Alle draaiende delen doen het goed en er is ook nergens weerstand! Ik blijf op de camping en pas op alle tassen! Het is niet handig dat dus aan de fiets zitten bij het bezoek aan de fietsenmaker! Ik vind het best! Oefen een potje Duolingo Spaans! Douche lekker! Ruim wat spullen op. Maak een begin met het blog! Nummer 204 van deze blogspots!

Van elke reis is wel een herinnering aan een natte regendag. Bij de Loire route in Orleans. Op een camping in het zand( modder) maar met een picknick tafel onder een afdak!

Of in Worms Duitsland toen we de Rijnroute fietsten, zoveel regen, maar toen was er een partij tent! Zijn we uiteindelijke in de regen gaan fietsen en in Wiesbaden in een Jeugdherberg beland en kregen we, gezien onze leeftijd, geen slaapzaal, maar een kamer! Hebben we de tent in de badkamer gedroogd. Of in Lemmer! Hadden we een feestje en zijn we na het feest in een cafetaria beland! Geen minuut was het droog! We wilden die dag een begin maken om naar huis te fietsen!  Uiteindelijk een nachtje gebleven!  De volgende dag naar huis gefietst in 30 graden! Ach, dat weten we zo langzamerhand ook! Het lost zich altijd wel weer op!

Ook vandaag zal het zich wel weer oplossen! We gaan wel ergens koffie drinken! Of iets eten!

Na schrift:

Je houdt het niet voor mogelijk! Het is droog en ik zit zelfs in de zon! We hebben in de stromende regen ergens een Wienerschnitzel gegeten! Heerlijk met fruit en heel veel salade! Zijn in de druppende regen nog even naar de supermarkt gelopen!  De tent is nat! Maar de spullen droog!

Onze lunch bewaren we voor morgen! Nu nog een beetje yoghurt en een stuk brood met koffie!

Op de camping zijn wel 14 fietsers! De een niet natter dan de ander! Wij zitten als echte Nederlanders met fiets, klapstoel en telefoon onder het afdak voor het toiletgebouw! De rest van de mensen zijn drijfnat! De wasmachine werkt op volle toeren! Maar niemand die hier aanschuift bij ons! Ruimte genoeg hoor! Zo lang de zon schijnt blijven we hier en daarna: gewoon vroeg naar bed!

Ik vind ik dat we altijd zoveel geluk hebben bij het fietsen! Altijd afdakjes, stoelen, keukens … alles wat het fietsleven comfortabel maakt vinden we steeds op onze weg!