Dag 27 Ebbersdorf bei Milk

90 km

Vanmorgen om 6 uur opgestaan na een nacht van 9 uur! Had zelfs 10 uur kunnen zijn als niet om 22.00 uur nog een Turkse familie arriveerde! Op doorreis denk ik! Ze stonden zo dicht bij ons dat ik over de waterpijp struikelde toen ik uit de tent kroop! 

Ik was gisteren munt! We hadden maar 60 km gefietst. Oké, nog 1,5 uur gewandeld en gezwommen! Ik was totaal af! 

Dan denk je dat de dag van vandaag, vlak en langs een rivier, een eitje wordt. Maar 90 km tegen de wind in, 2 keer boodschappen doen en nog een keer opzoek naar zeep/wasmiddel, maken dat dit een lange dag wordt! 

Om 7 uur op de fiets richting de eerste supermarkt en om 17 uur op de camping! 

Hoewel minder camping dan gisteren, maar meer camping voor ons! Met keuken, bankjes en nog restantjes gras! Dus als het gaat regenen,  staan we niet gelijk in de modder! 

We staan tussen veel fietsers! Heel leuk! Veel jonge mensen. De een fietst naar Budapest, de ander naar Griekenland en een jong Canadees meisje fietst een half jaar door Europa en ze is nu op weg naar Turkije. Zo leuk om even met elkaar te praten! Hoewel ze ons beschouwen als oude “zakken”. Mijn aangeboden koffie slaan ze af! Kunnen ze niet van slapen! Maar drinken genoegelijk met elkaar een biertje! Er zijn ook twee fietsende echtparen, we denken Tsjechische mensen, die overnachten hier in twee van de drie oude caravans. Verder zijn er 5 tonnetjes! Daar overnachten ook fietsers in.  Dan zijn er nog mensen op doorreis met een caravan of camper en staan hier een nacht! 

De jonge beheerder scheurt hier met een stepje over de camping! Levensgevaarlijk! Kont vragen of we morgenochtend broodjes willen!

Vanmorgen fietste  we tot Kerms op de Sud oever. Daarna op de Nord oever. De zuidoever is meer natuur en erg rustig. De noordoever gaat door kleine wijndorpjes en stadjes. Glooiend door de heuvels! Maar wel erg druk. 

Heerlijk dat de winkels vroeg open zijn! Om 7.15 uur stonden we al voor de supermarkt! Gisteren hadden we niets ingeslagen, want in Oostenrijk is nog zondagsrust! Geen open winkels! Dat overkwam ons natuurlijk! Geen seconde aan gedacht! 

Om 7 uur neem je ook niet alvast de boodschappen voor de avond mee 90 km lang. Dan is de yoghurt slagroom geworden! 

We kwamen ook langs Zwentendorf! Daar hebben we de vorige keer 2 nachten gestaan toen we de Donau route fietsten! We hebben toen de hele dag in bed gelegen, omdat het echt de hele dag regende! Naar de wc gaan was zelfs een probleem! Ik heb toen die dag het boek “In volmaakte stilte” van Elizabeth George gelezen! Ik kon niet naar de wc, maar ik durfde ‘s avonds ook niet meer! 

Gek dat je je dit wel herinnerd, maar niet de route! Wel de sfeer, lange stukken langs het water of de wijndorpjes, maar heel veel niet! Handig, kun je dus zo’n route rustig 2 keer fietsen. We fietsen nu de andere kant op van Wenen naar Passau. Toen reden we naar Wenen toe en zijn we met de trein terug gereden! 

In Krems zijn we door de stad gereden! Bij een grote drogist heb ik een blok shampoo gescoord! Vegan en in de aanbieding! €1,39! Dat is wat anders dan €8,50 voor de Happy Soap! Maar kwijt raken is natuurlijk nog duurder! 

Ik ben nog niet uitgeschreven, maar we worden opgevreten door de muggen! Dus ik stop! 








Reacties