Dag 26 Tulln

 60 km en geen hoogtemeters 

Het onweert vreselijk! Maar we hebben, maar een paar spatjes regen! De bui hing al een uurtje. Ik kon nog net even zwemmen. Ik schrijf het nog niet of de regen komt met bakken uit de hemel! Gelukkig heeft de camping een afdakje met daaronder picknicktafels. Ik zit aan een picknicktafel en Manlief zit in of op een van onze nieuwe stoeltjes. Zijn billen trekken het lang zitten op banken niet meer. Hij wordt te mager en heeft wat betreft billen niet zoveel bij te zetten. Ik kan het nog wel hebben, maar voel mijn billen ook! Ik heb inmiddels eelt op mijn billen.  Na  inspectie van Manlief weet ik dat. Voelt als korsten na blaren, maar is eelt volgens Manlief. 

We zitten op een camping 40 km vanaf Wenen. Het is hier ook droog, maar niet zo droog als in Tsjechië. De bakken water zijn zeer, zeer welkom! Alleen eigenlijk niet nu en zeker niet op onze tent! Buien dreigen al dagen om ons heen! Ook is het tussen de buien door gewoon warm! Wel 30 graden soms! Misschien hebben we geluk! Dat buien steeds vallen, daar waar wij niet zijn! We zien onderweg mensen helemaal verregend. Wij zijn dan nog droog!  Het is echt hier en daar een bui! Als je toevallig dan steeds net niet hier of daar bent heb je geluk! Wij hebben veel geluk! 

Maar soms denk ik ook dat de regen gewoon niet uit de wolken wil. Dan hangen de donkere wolken wel, maar wil het maar niet regenen! 

Vanmorgen hebben we lekker uitgeslapen! Vervolgens alle tassen weer netjes ingepakt en schoon gemaakt! 

Het gaat nu echt vreselijk te keer! Het komt met bakken uit de hemel en het knalt en bliksemt! 

Vervolgens alles weer op de fiets gebonden! Staat hier makkelijk! Maar net 10 tassen trap af, fietsen uit de stalling, op letten dat alles wel mee komt uit de kamer!  Gisteren hadden we al een passend spreukje! BHVCheck=bril , helm , alles vast, rondkijken en checken. Na vanmorgen nog een letter toegevoegd: water! Dat zijn we vanmorgen weer vergeten! Maar we worden op ons wenken bediend: voor het wereldmuseum in Wenen staat een waterkraan. We kunnen de waterflessen vullen met heerlijk fris water! 


Naar Wenen zelf is het nu ongeveer nog  15 km! Uiteraard bakkeleien we over de route! Manlief heeft de gpx route van de mensen die Praag Wenen hebben gedaan!  Ik heb de route van het route boekje! 

We verkennen Wenen op de fiets! De high lights hebben we bij eerdere bezoeken al gedaan! We gaan op zoek naar een supermarkt! Die vinden we ook! Maar gesloten! Nu hebben we nog brood, maar verder niets! We besluiten de wraps maar te gebruiken als avond eten, met sla met veel mirabellen. Die plukken we wel onderweg ergens. 

Na 60 km komen we op de camping! We hebben niet geleden van deze dag! Na het avondeten bekijken we Tiulln. 

Om 8 uur liggen we in bed! We zijn moe! 




Reacties