Dag 25 Forhenhain

92 km vlakke route met toch nog 700 hoogtemeters 

Na een lange dag zijn we in het hotel beland! Niet sjiek, maar heerlijk compleet! Een waterval douche! Zonde van al dat water! Maar goed! Met airco! Met een klein keukentje en twee koelkasten! Sfeerverlichting kennen ze niet! Het doet me denken aan mijn jeugd! We hadden in ons dorp een familie met een tl buis boven de tafel! Vroeger vond ik dat vreselijk! Maar nu is veel licht wel lekker! We kunnen alles goed zien! De letters op de kaarten worden wel erg klein! 

Dat is dus handig, zoveel licht, want we zijn bijna in Wenen. We hebben gekeken naar de volgende stappen! Met telefoon en de 2 fiets boeken van de Donau en de Inn hebben in grote lijnen de tweede helft van de route gepland. 

We hebben nu 1650 km gefietst. 950  km in Duitsland en 700 in Tsjechië. Het gaat heel goed, al waren de laatste 2 dagen een beetje heel veel van het goede! 

De Greenway Praag Wenen is een heavy stuk! Er zitten prachtige stukken bij, maar ook best veel over (drukke) landwegen! Het is puzzelen voor de overnachtingen. Maar het is goed te doen in combinatie hotel/kamer en kamperen! 

We kunnen tot 11.00 uur morgenvroeg hier zitten! Dat komt mooi uit, want het gaat vannacht en morgenochtend regenen. Ik hoop het zo!! Het is vreselijk om de natuur te zien! Bladeren aan de bomen zijn bruin, heesters hangen slap en overal is het geel aan de kant can de weg! De bieten, zonnebloemen en pompoenplanten hangen slap! Zo erg! 

Na twee inspannende dagen doen we het ook een dagje rustig aan! We gaan even door Wenen fiets en gaan dan 40 km verder op een camping zoeken ! 

De dag begon goed! Er was geen dauw, dus alles lekker droog! Van ons laatste Tsjechië muntgeld hebben we broodjes gekocht! De winkels gaan hier in Tsjechië om 5 uur of zo al open ‘s morgens! 

In Valtice, want na een km of 15 is het al Oostenrijk! De route is volgens de kaart vlak! Op 3 puntjes nu! De een hadden we al na 10 km. Zo stijl, ik was steeds bang dat ik achter over zou vallen! En zo’n lange klim! Ik was bar van het zweet! Maar de afdaling erna is heerlijk! En het yoghurtje ook!! We zitten echt bij te komen.  Dan na 30 km hebben we puntje 2 en 3. Inmiddels schijnt de zon! Punt twee is hels! Warm, het zweet druipt me in de ogen! Maar de afdaling zo stijl! Ik durfde bijna niet! Achter me reed een auto , daar krijg je dan ook het heen en weer van, die stond steeds op de rem. Haalde me eindelijk in, ging vervolgens stil staan achter Manlief. Ik kon er met 35 km per uur aan en dan is het zonde dat je moet stoppen! Door de gang kun je namelijk ook al een heel stuk van de volgende helling meenemen. Ik merkte dat ze met een heling proef bijna achteruit ging in plaats van vooruit! In het dorp waar we belanden was de beloning groots! Picknick tafel in de schaduw net een waterpomp! Aangezien ik weer helemaal drijfnat ben en bijna kotsen moet van de inspanning, is dit heerlijk! Met voeten en hoofd onder de pomp! Drinkflessen gevuld met heerlijk fris water! 

Volgens mij waren we nu door de hoogtepunten heen, maar we hadden nog een voor de boeg! Hoger dan de twee voorgaande! Hoog maar kort! Voor de derde keer weer helemaal kapot! Hoor ik in het hotel over de Tour de Frans voor vrouwen over hellinkjes van 9%, wij hadden er vandaag in ieder geval 2 van 15 % en een van 10%! Voor een overwegend vlakke route en dan 700 hoogtemeters zegt dit genoeg! 

Als we dan bijna op de plek van bestemming zijn, die in nog gauw even boodschappen! De plaatselijke harmonie heeft vast een Schuttersfeest en door het hele dorp galmt de vrolijke walsmuziek! In de winkel wordt in gewaarschuwd voor een onweersbui! Over een uur…. Ik ben de winkel nog niet uit of het noodweer breekt uit! De harmonie is accuut  stil! Voor de vijfde keer weer helemaal nat! We zien bij de winkel weer een afdakje met bankje! Wat een geluk weer! Zo snel als de bui begon, is de bui ook over! Het hotel is dan na een paar km inzicht! Met een Penny naast de deur! Je kunt ook niet alles weten! We moeten een trap op met onze 10 tassen! Het eerste wat ik die als ik op de kamer ben, is kiezen voor de 6 de keer helemaal nat! Maar nu van de regendouche!  







Reacties