Dag 17 Dobrivoci

77 km 

We zijn nu 20 kilometer voor Praag op een camping ! Mijn fietscomputer geeft aan: 2084. Vanuit huis hebben we nu 1140 km totaal gefietst! We hadden berekend  1130. Daar zitten we op 30 km naast! Maar goed voor zo’n afstand. Kniesoor die daar oplet! 

De trein raast nog geen 25 meter naast me richting Praag en terug. Met het geluid valt het mee! Aan de ene kant de trein en aan de andere kant het water van de rivier. Dat loopt hier in een klein watervalletje af. Met bijbehorend geluid. Ik dacht de Moldau. Maar dat was niet zo! Ik dacht zo dicht bij Praag…Hoe de rivier dan wel heet? 

De route vandaag was goed te doen! 650 meter klimmen, maar op 78 km is dat minder als op 60 km. Ik kom nog fit aan op de camping. Hoewel er mensen zwemmen is dit water voor mij een stap te ver! Je moet door een laag “drek” heen en daar griezel ik van! Het alternatief is springen van de vistrappen! Maar dat vind ik ook link als je niet precies weet hoe diep het water is. Kinderen genieten van het water en het stroomt flink! Het water staat niet hoog. Er wordt gepeddeld of gesupt  zoals dat tegenwoordig het! Maar mij niet gezien hier! 

We fietsen de hele dag tegen een donkere lucht! Weeronline voorspelt regen! Dat kan de natuur hier goed gebruiken! Wij wat minder, maar we redden het tot we de tent opgezet hebben! Dan regent het even flink! Jammer genoeg maar 5 minuten. Een nacht gestaag regen zou beter zijn. Helaas kan ik dat niet regelen! We zitten even voor in ons tentje! Dat wil in deze nieuwe tent prima! 

Vervolgens gaan we douchen en eten maken! Onder de overdekte picknick tafel. We evalueren de expeditie tot nu toe! Het gaat prima, al valt het klimmen niet mee! We hebben in Tsjechië nog 500 km van dit kaliber te gaan! Hij ziet alleen tegenop dat ik geen kaart heb van de volgende 500 km. Ik geef het eerlijk toe, ik kan er niet mee omgaan als ik niet weet waar ik ben! Nu zul je zeggen, kijk dan op je telefoon. Maar dat vind ik veel te klein! Ik moet een kaart met noord en zuid en oost en west en het liefst de hele weg! Nu hebben we wel 4 digitale boekjes! Ik ga morgen in Praag kijken naar een kaart of naar een print winkel! 

Na het eten breekt echt de bui los! Ik kan nog net met de waterkoker weer terug komen bij de tent voor de afwas. De voorzieningen zijn net vandaag Spartaans! Maar de tent doorstaat met glans de bui! 

Net als onze fietsen, trouwens! De hadden vandaag echt de vuurproef! We hebben zo’n 3 km gefietst, gehobbeld is een beter woord, de over keien! Ging keien in het gelid, maar hier en daar een kei. Bergpadjes keien! Ze deden het super! Maar ook het klimmen wil goed! Deze fiets trilt niet en ik heb niet steeds het gevoel dat ik achterover val! 

Goed, morgen naar Praag! Met de trein uiteraard! 







Reacties