Dag 24 Hengelo gld 81 km koud ‘s morgens en warm in de middag

Je zult misschien wel denken, Hengelo? Inderdaad Hengelo gld. Vannacht werd ik wakker, omdat mijn hand nat was. Deze lag boven de slaapzak. Ik dacht dat ik droomde en dat alles nat was...... Dat was dus ook zo. Onze tent lekt. Ons trouwe beestje heeft na 13 jaar intensief gebruik de geest gegeven. Ik dacht in Friesland al een keer dat hij lekte. Maar volgens Manlief had ik hem niet goed opgezet. In deze vakantie in Neufchateau regende het ook een beetje. We moesten toen binnen koken en er toen voelde het binnen wat nattig. Volgens Manlief was dit altijd zo... Volgens mij niet, maar daar is de discussie bij gebleven. Vervolgens regende het vannacht wel redelijk en het regende binnen op bepaalde plaatsen net zo hard als buiten. Mijn hele slaapzak was nat en de onderkant van mijn matje. Wat een toestand.
2 Uur in de nacht en wat moet je dan. Volgens Manlief lag het aan de spanning van de scheerlijnen. Nou, dacht ik bij mijzelf, “Droom jij maar lekker verder, het is nu echt gebeurd met het ding! “ Manlief in zijn blote pokkeltje naar buiten en zette alles even weer goed op spanning. Ik kon nog net de IPad en zijn nieuwe telefoon op tijd uit het water vissen. Toen natte Manlief weer binnen was en met de hoofdlamp de ellende eens goed overzag begreep ook hij dat het meenes was. We hebben de slaappullen onder de arm genomen en rennend naar het Rustpunt gebracht. Toen hebben we de fietsen ook op gehaald en onder het afdak van het overdag zo prachtige Rustpunt gezet. Wat moet je dan vervolgens?  Op de stoelen slapen? Dat leek Manlief geen goed idee. Ons groene kleed dat we gebruiken om soms op te koken of in de voortent te leggen als de ondergrond vies is hebben we op de grond in het Rustpunt gelegd. Op de betonnen tegels. Op de natte plekken van de slaapmatjes hebben we regenjassen gelegd. Onze slaaphoezen waren nog droog. Daar hebben we in geslapen met over ons heen de slaapzak van Manlief. Na een discussie over verder gaan of naar huis, de komende week immers wordt het nog prachtig weer, dus we kunnen het risico nog weer nemen,  hebben we toch gekozen om naar huis te gaan. Er moet een andere tent komen en ook snel, want Manlief fietst vanaf september naar Vezelay in Frankrijk. Met ons oude beestje van 13 jaar is dat geen optie meer. De tent heeft zich kranig gehouden  13 jaar gemiddeld 30 dagen per jaar, dat is meer dan 1 jaar volledig gebruik. En ook wel 390 x opzetten en afbreken. We willen graag dezelfde weer, maar dit model met 4 opening is niet meer te krijgen. We hebben deze keer heel goed rond gekeken en weten welke we wel zouden willen hebben als alternatief. Volgende week moeten we het direct gaan regelen.  Via Mariaparochie, Almelo, Diepenheim, Gelselaar, Geesteren, Borculo, Ruurlo zijn we naar Hengelo gld. terug gefietst. 81 km met een straf windje. 
Thuis hebben we nog eens goed de oude tent gewogen. We vonden hem best zwaar. Maar hij is 4 kilo en er zijn lichtere. Die hebben we wel gezien. 
Zo komt er dus vrij abrupt een eind aan deze heerlijke vakantie. Bijna 2000 km gefietst. 1930 km om precies te zijn. Zeldzaam mooi weer gehad. Ik kon door het stoppen met werken, alles ook echt loslaten. Mijn HSV was vanmorgen, ondanks het geklooi van vannacht, op 79. Afgelopen Kerst zat dit getal tussen de 15 en de 20.  Prima score! Mijn psycholoog zou trots op me zijn!  Mijn vakantie gaat nog heerlijk door. Ik heb een waslijst van dingetjes die ik nog wil naaien en haken. Heerlijk! Nu alle tijd voor! 

Hier de link voor de film

Reacties