Dag 32 Lemmer 75 Km

Op een leuk klein campinkje in Lemmer zijn we neer gestreken. Ben even de naam kwijt. Maar leuk en vriendelijke mensen. 
Ik type het blog in de recreatieruimte waar jongeren 109% NL luidkeels laten draaien. Draaien??? Hoe oud zijn we? Horen …via Bluetooth en telefoon. “ Jij hoort bij mij als 1000 sterren rond de volle maan! “ schalt het door de ruimte. Je maakt wat mee! 
We zijn vanmorgen vertrokken in een heel klein wereldje. Mist en dauw. Om 8.15 uur zaten we op de fiets! Lekker op tijd,  zodat we in Lemmer ook nog het centrum konden bekijken. De vorige keer niet aan toe gekomen. 
Ik heb nu een kaart van Nederland van Vrienden op de fiets! met knooppunten! Ik had de route uitgezet! Manlief ook via Route You. Op een knooppunt na exact het zelfde. Dat is grappig! De route is prachtig! Het kleine wereldje wordt steeds groter! We komen langs Willemsoord. Daar eten we bij het Dorpshuis (Let  wel: het eerste  van Nederland, opgericht door de Koloniën van Weldadigheid en heropend door Charlotte van Den Bosch in 1982. ) het yoghurtje. Het dorpshuis is gesloten, maar als wij breeduit geïnstalleerd zijn komen 3 dames om schoon te maken. We horen de geschiedenis en mogen naar de wc! Heel prima! 
We fietsen verder en na een half uur fietsen we zonder jas en met zonnebril. De route is schitterend. Eerst dus het Drents Friese Wold, dan de Koloniën en dan de punt van het meren gebied en eindigend in een klein stadje. We denken althans dat Lemmer een stadje is. Echt super leuk! We zetten gauw de tent op en rijden dan naar het centrum. 
“ Ik ga zwemmen in Bacardi rum, mmmmmm, zwem je mee?”… schalt nu rond mijn hoofd. 
Wat is het  een mooi stadje. Watersport zegt ons niet zoveel. Maar wat een drukte! Er varen plezierjachten af en aan. De kades liggen vol. We zien jachten aan de kade zo groot, mooi en nieuw. Het oogt decadent. Ik kijk naar mijn shirt van de Decathlon voor 0,50 cent gevonden bij  de kringloop, dat ik aan heb! Ik was er zo blij mee.. Nee ik ben er nog heel blij mee! Evenals de beker voor 0,40 cent en de stekker voor de camping van 1 euro. Manlief wil er een andere stekker aanmaken zodat we op de camping makkelijk de powerbank of telefoon op kunnen laden als je stroom hebt op je plek. Samen met nog een prachtig rokje voor 2 euro en een armbandje in het paars voor 0,50 cent. Het armbandje kan ik zelf makkelijk om en af doen.  Wat een pret voor €4,40! Ik ben zo blij met mijn shirtje. Ik was er al een tijdje naar opzoek en dan vind je het zomaar. En deze week al een prachtig roze trui en een mooie blouse.  Ik kan er zo blij mee zijn. Ik zou me erg ongelukkig voelen op zo’n jacht. Maar het is fijn als mensen er zo van genieten. Ik denk wel eens aan het effect van de footprint van het hebben van zo jacht of zo’n grote camper als een regiobus. Mensen betalen er voor, maar hun footprint is wel giga. En heeft wel invloed op mijn leven op deze aardbol. Hetzelfde natuurlijk als iemand met een gigastinkende motor je voorbij komt. Ik gun iemand zijn oude auto, maar het is ook mijn lucht. Hoe verhoudt zich dit tot elkaar? Ik ben er niet uit! 
“Ik hou van jou, maar blijf je helaas niet trouw….” klinkt het nu! 
Vandaag kwamen we ook langs een prachtige tuin. De eigenaar had het zo gemaakt dat je als het ware door hun tuin fietst. Overal zitjes en iedereen mag daar even zitten. “We delen graag onze tuin!!” zei de eigenaresse. Bijzonder was dat er een minibieb was met alleen boeken over joodse kinderen in de oorlog. Ik heb twee boeken mee genomen. Een voor onze vriendin en een voor de kinderen van school. Een heel bijzondere ervaring. 
Na de koffie op het terras aan de kade, gaan we naar de winkel. Daarna lekker even koken onder het afdakje van de camping.
Dr jongeren vertrekken en daarmee de muziek ook. Stil, heel stil is het nu. “ Er zijn muggen” , merkt Manlief nu.
Dan maken we ons op voor 40 mm regen die deze nacht gaat vallen, volgens de campingbaas. We denken na over hoe we het gaat doen als het pijpenstelen regent morgenvroeg. Onder het afdakje zetten we alle tassen. We maken een tas met onze kleren. In de fietskleren gaan we naar de kerk. We kleden ons daar om. Het cadeautje in een andere tas. 
Na afloop van de bijeenkomst  besluiten wat wel, wat we dan gaan doen. Blijven of fietsen naar Zalk… We zien het wel. 







Km 77
Weer mooi zon
Diner pasta

Reacties