Dag 26 Hengelo 50 Km

Uitgeblust lig ik op de bank. De route was kort. Maar ik heb ook nog gezwommen in buitenwater. Reydense plassen. Prachtig helder zwemwater, maar zo koud. Net onder Arnhem. 30 minuten 950 meter, maar ik ben nog niet weer warm. Ik heb al een aantal dagen pijn in mijn buik. Manlief had het vorig jaar, hij  dacht dat het van de Laos kwam( Chinees kruid, nemen we mee voor als we nasi maken. Nu heb ik zo’n buikpijn. Uiteraard kan het overal van komen, maar we denken dat we het nu weten. Ik zag bij toeval dat een lichte bidon vol met alg zat. We spoelen ze wel om, soms ook niet, maar zeker als de fietsen in de zon staan zijn bidons een bron van bacteriën. Ik druk de drinknipel ook met de hand dicht. Ook niet zo hygiënisch en Manlief en ik delen ook vaak de fles. 
Ik heb het na gekeken op internet en bidons zijn broeinesten van bacterië. 
Thuis gekomen heb ik courgette/ venkel soep gemaakt. En ik heb venkelthee gemaakt. Ik hoop dat mijn maag/ darmen gauw weer op orde zijn.
Tussen de middag hebben we bij Dochterlief gegeten. Ik had chutney en aardbeiensaus van de kar voor haar mee gebracht. Zij hadden honing en zeep voor ons mee gebracht. Heeeerlijk! 
Daarna zijn we in een ruk naar huis gereden. Thuis gekomen gauw de tent gedroogd en wat boodschappen gedaan. We doen gewoon of de vakantie nog week duurt! De bedoeling is om dinsdag weer op pad te gaan. Maar het weer lijkt niet goed. We kunnen nog altijd bij de vrienden op de fiets! Spullen staan schoon en klaar in de schuur. We kunnen zo weg! 
Ik ga een dutje doen. Drie zware buitenland en dan nog 2 dagen 100 km eisen hun tol. Manlief is wel 7 kilo afgevallen. Ik weer het niet. Ik hou niet van de weegschaal! 


De tuin thuis; 



Km 50
Weer zon wind in de rug
Diner pasta voor de lunch tosti’s 

Reacties