Dag 21 Bastogne 82 km

In het laatste zonnetje schrijf ik nog gauw dit blog. Manlief zegt dat je in de zon kunt zitten en in de zon iets kunt doen. Lees eigenlijk”werken” . Dus tent in richten en zo. Dat kan,  maar dat kan ook als de zon weg is en te koud is om te zitten. 
Ik koester zo’n beetje elke straal, die ik maar kan pakken. Ik zit wel in de zon, maar met de regenjas aan. Die heb ik vanaf een uur of 12 aan en uit gedaan. Regen, droog, regen, droog. 
We zitten op de camping in Bastogne. Ik had geen idee meer van de vorige keer. Manlief wel. Eenmaal op de camping wist ik het weer. Een aso camping. De vorige keer pikten kinderen de crème en tandpasta uit mijn toilettas. Nu geen kind meer te bekennen, maar wel veel camera’s. En veel lichtjes, vlinders van de Action en tuinkabouters. Met mijn legging aan en mijn veel te grote knalrode regenjas val ik hier niet uit de toon. 
De toiletten zijn vernieuwd en hebben een hoog hufterproof gehalte. Het is prima!!Alleen past het waterkokertje nergens in. Maar achter ons staat een tent van de kinderkampen, die we hier eerder veelvuldig tegen kwamen. Daar lag een stekker en er stond stroom op. Dus er is koffie. 
Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan. We fietsten om 8.00 uur en we waren rond 5 uur op de camping. 2 gestopt voor een pauze. Een keer om boodschappen te doen en een keer langs de kant gestaan om een banaan te eten. Schreef ik gisteren over fietsen met 2 vingers in de neus, vandaag was het andere koek. Gisteren geloof 500 meter klimmen, vandaag wel bijna 1000. Dat is goed te merken. Uitgeteld komen we op de camping aan. Het dreigde weer te gaan regenen. De tent was ook nog nat van deze ochtend. Toen ik vannacht ging plassen was het droog en geen dauw. Ging het vanaf een uur of 6 regenen. Als dit je eerste ervaring is met fietskamperen, zou je nooit weer gaan. Koud, regen, regen, koude wind. Het valt niet mee. 
Eenmaal op de fiets kwam de zon. Vanaf 9 uur fietste ik in mijn hemdje. Een prachtige omgeving en schitterend. Groene glooiende weiden, soms wat heide. Veel koeien in de wei. Gewoon genieten. In de zon voor de Abby Orval hebben we heerlijk ontbeten in dr zon. Genieten van het weer en alle mensen die wijn, kaas en boter kwamen halen. Gezien het aantal dozen met wijn die voorbij kwamen heeft het klooster een ongelofelijk productie. Je kunt het klooster ook bekijken, maar dat is dagvullend en dat laat het programma niet toe. We zijn zo gewend aan het Frans dat ik tegen iedereen Bonjour zeg. Terwijl ze hier ook Nederlands spreken. In de Lidl zelfs hadden ze weer avonine (havermout) voor 45 cent. Dat zijn andere prijzen dan in Frankrijk 3,20 of 2,80. Nog twee beste dagen en dan zijn we in Maastricht. We fietsen dan naar huis. Ook 2 dagen denken we. 
Manlief werkt nog door en boent de tentvloer. De zon is onder dus laat ik ook wat gaan “doen”.






Km 82 een 1000 meter 
Weer zo’n en regen
Diner brood met yoghurt 

Reacties