Dag 7 Epon Mézières 75 km

Was het gisteren een heavy dagje, vandaag was het nog een graadje erger. Hoewel het droog was, na een heerlijk nachtje in de tent, was de tent nat. Drijfnat. De kleding die in het washok hing, was het nog even nat als toen we het opgehangen hadden.
Ik trek rillend de natte pruttel aan. Na 10 minuten is dr kleding vochtig warm. Maar wel prettig om te dragen. Om 8 uur fietsen we weg. In natte regenjassen, was deze zijn ook niet droog geworden vannacht.
Knikkebollen, schrijf ik dit blog. De hotelkamer geurt naar wasgoed gewassen met Marseillezeep en ander hoed wat droog moet.
Na 15 km zien we één overdekte bushalte. Met bankje! We nemen het eerste kopje koffie en de Yogurtjes.
Terwijl we aan het eten zijn, begint het te regenen. Het stopt pas , rond 17.00 uur wanneer we net een boeking hebben gedaan voor een hotelkamer. Deze kamer is trouwens heerlijk! Super witte lakens en handdoeken. Ik ben er dol op.
Maar voor dat we er zijn hebben we nog 50 km voor de boeg! Met de hele tijd regen!!Vreselijk! Dit valt niet mee. Veel klimmen, saaie wegen en druk verkeer. Al met al 850 meter klimmen. Natte tent, regen en nog eens regen, helemaal nat. En geen zicht dat het beter wordt. Daarom nemen we een hotelkamer.
We hebben wel vaker regen gehad in een vakantie, maar dit spant wel de kroon.
We hebben in Duitsland wel eens overnacht in een oude muffige caravan, omdat alles vol was geboekt. We hebben ook wel eens een jeugdherberg genomen en de tent gedroogd in de douche. Ook hebben we in Tours eens een  halve  nacht onder een afdak gestaan. Of een hele dag in de tent door gebracht liggend door de regen in Oostenrijk. Het is niet anders. Maar leuk is anders. Regen in de vakantie is nooit leuk. Maar de mensen in Limburg hebben meer last van het water als wij. We kiezen voor vakantie en dan moet je niet miepen als het regent. Als je huis onder water staat is het een ander verhaal.
In Mézières aangekomen blijkt het hotel asn de snel weg te leggen in een hoe zullen we het noemen, wonderlijk buurt. Het hotel naast ons heeft zijn beste tijd nog langer geleden gehad als ons hotel. Uit de ramen hanger donker gekleurde mensen, de ramen staan open en met armen en benen hangen de kinderen eruit. Het lijkt wel een vluchtelingen kamp. Ons hotel oogt netter, maar het zeker ook zijn beste tijd gehad. De kamer is schoon en fris. Dr douche is nieuw, maar dat is dan ook het enige. De kamers liggen om twee tuinen. Waar ook het nodige aan moet gebeuren, de Flecher hotels ogen in verhouding met dit als een 5 sterren hotel. Dit heeft 2 sterren, maar is nog veel te hoog denk ik, Op zich niet erg. We slepen onze natte pruttel naar de kamer en voelen ons niet bezwaard door hier een uitdragerij van te maken. We zouden prima in de patio kunnen koken. Maar dat gaat zelfs ons nu te ver. We doen wel de was en spannen een waslijn in de douche. We zijn te gevloerd door de regen, het klimmen en de kilometers. We nemen niet moeite om op zoek te gaan iets warms te eten.  De fietstassen gooien we op de kop en alles wat eetbaar is leggen we op het bed. Brood, banaan, blikje tonijn pinda’s en chocola. De tonijn laten we ivm met het gesmeer naar zitten. De rest peuzelen we als een feestmaal op! Ik doen de was en Manlief de afwas. Uitgeteld liggen we op de heerlijke witte lakens en gaan vroeg naar bed. Morgen is er weet een dag.

Km 77 en 850 hoogte meters
Diner brood met Camembert en banaan