De derde dag in Huis ter Heide. 50 km

Was het in deze winter Camino Anders dan anders, nu is Mijn fiets en ik anders dan anders. Het kost moeite om in een ritme te komen. Anders fietsen we 80 tot 100 km, slapen een nachtje, pakken alles weer in en trekken verder. In Nederland betekent 100 km per dag dat je in 5 dagen heel Nederland rond bent, we moeten schakelen. We kamperen nu 4 nachten op deze camping. Overigens prachtig en prima. Maar alle spullen zitten in de verkeerde tas. We laten als we op bezoek gaan bij mensen per ongeluk wat liggen en zo. Kortom lastig. 
Vanmorgen werd ik wakker met jeuk op mijn buik. Ik had al wat jeuk op mijn linkerborst, maar ik dacht dat dat irritatie was van de beugel uit de BH. Maar ik had mijn sportbh aan en daar zit geen beugel aan. In de toiletruimte aangekomen zag ik dat mijn buik helemaal bont was. Ik herkende de vlekken. In Frankrijk ook gehad. Netelroos. Ik kreeg toen prednison. Ik had meteen aan de balen, want prednison krijg ik nu toch niet in deze Corona tijd. Ik weet ook uit ervaring dat de jeuk vreselijk is. Gelijk om 8 uur de dokter gebeld in Smilde. Kon om 10 uur terecht. 
Via het prachtige Fochteloerveen fietsen we naar Smilde. Een zucht van jeugdsentimenten. 45 jaar geleden,,,,,,naar de Mavo. We vragen ons af hoe oud docenten van toen nu zijn. Via de tante van Manlief horen we dat de aardrijkskunde docent en haar man, waarbij Manlief zijn Pa stage heeft gedaan, beide nog leven en 100 zijn! 
De dokter viel bijna van de stoel van mijn vraag om prednison. Doen ze in Frankrijk misschien, maar in Nederland absoluut niet.  Hooguit wat antihistamine kon hij voorschrijven. En, niet onbelangrijk voor een volgende keer, onderzoeken waar het vandaan kwam. Drie opties: stress, voeding, allergie. Bingo, zei ik alle drie van toepassing. De laatste maanden op school waren natuurlijk bomvol met stress, de laatste week super slecht gegeten en overal allergisch voor. 
Om kwart voor elf met de antihistamine rijden we naar de ouders van Manlief. Daar regelen we nog wat school en prive zaken. Onder andere de volgende camping in, let op, in al places, Zwartemeer. Daar staan we weer 3 dagen en willen we onder andere fietsen in Duitsland in het Duitse moor aan de andere kant van de grens dus. 
‘s Middag een bezoek gebracht aan de jubilerende tante. Gezellig!  
In de winkel slaan we in, want we hebben nu een koelkast. Dus extra yoghurt, bananen sla, tomaten, tomatensaus, tonijn en wortels hebben we fourage voor 3 dagen. Makkelijk zo. Heeft dus ook wat deze manier van kamperen.
Vandaar uit door Bovensmilde, via de Meesterwijk weer naar Huis ter Heide. We zien nog de oude kleuterschool, we fietsen langs het oudershuis van mijn vader, we gaan weer door het veen en belanden weer op de camping. Met een lekker zonnetje koken we weer een vakantieprutje: pasta met doperwten en tomatensaus met nog wat geraspte kaas van thuis. Heerlijk. . 
Morgen gaan we richting Roden, in een grote kampeerzaak op zoek naar betere kussens. Dag drie is weer om.


Reacties