Dag 30 De laatste dag van de Vagebonden voor de thuisreis

Km 85 
Zwaarte 🚴🏻‍♀️ 
Bestemming
Weer ⭐️
Camping
Diner de salade voor eigenlijk overdag met brood

In het Kusttrammetje( zo staat het in het boekje, maar gewoon een moderne tram) maak ik al vast een begin met het blog. Althans ik doe een poging. Want het mag dan een moderne tram zijn, hij schommelt als een oud treintje. Na een wat lastige nacht, het bleek dat het prachtige grasveld toch scheef was en we hebben midden in de nacht de thermarest bedden nog omgekeerd, stonden we op bij een stralende blauwe lucht. Heel ergerlijk. Is het mooi meer zitten wij 2,5 uur in de tram. Maar goed, het is een kustlijn en de uitzichten zijn mooi. Vanuit Panne tot aan Knokke. Dan zoeken we een camping  ergens in Cadzand.  Ik heb een poging gedaan om nog ergens goedkope treinkaartjes te regelen. Dat is ook nog gelukt. Scheelt weer 25 euro. 
Het fietsen ging heel vlotjes. Om 11.30 uur al 45 km gedaan. Kijk dat schiet op. En om 14.00 uur hadden we dit trammetje. 
We hebben onderweg ergens wat gegeten. En omdat het de laatste fietsdag is, ons zelf getrakteerd  op schuimgebakjes. Daar kun je me voor wakker maken. Heerlijk met speculossmaak. Lepeltje voor lepetje. De andere gebakjes vind ik meestal niks. Hooguit een tompoes. Ik heb liever een volkorenboterham met kaas. In de zon hebben we er van genoten. 30 Dagen lang hebben we helemaal suikerloos gegeten. 
Daarna nog 3 plakken brood met kaas. Na even flink ons best doe fietsten  we rond half twee Panne binnen. We konden gelijk in de trein. Het is het beginpunt. Dus we hadden tijd om de fietsen erin te zetten. Onderweg had het niet gekund. De tram gaat zo snel verder. We hadden geen tijd meer om naar de wc te gaan. Nu moeten we 2,30 uur wachten. Het is maar goed dat we naar het eindpunt gaan. We krijgen de fietsen en de 12 tassen niet zo gauw uit de tram. 

Dat schreef ik wel, maar op het eindpunt begonnen steeds het fluitje van de deur. Dan is twee fietsen uit een tram doen en 12 tassen en een kleine voortas nog wel even ding. Met de vier laatste tassen zat ik bijna klem in de deur. Deze sluiten automatisch. Of er wat tussen zit op niet. Overal in de tam hangen hier borden voor. 
Op het station Knokke hebben we de laatste fromage blanc gegeten en toen richting strand. Uit de wind in de zon is het heerlijk, maar in de wind, brrr Ik kon me er niet toe zetten. Hoewel ik zwemmen in zee heerlijk vind. Bij het strand hebben we uit de wind nog heerlijk een poos in de zon gezetten en een boterhammetje genomen. Vervolgens zijn rond vijven richting Cadzand gefietst. Met een fikse omweg door het natuurgebied het Zilt belanden we ik een ienimieni camping. Schattig en wind vrij.als echte vagebonden doen we direct of de camping van ons is. Er staan 5 vaste caravans en bewoners bekijken ons met argus ogen. We gooien de natte tent op de weg, want daar is zon. Er staan twee stoelen bij de washokken. Die pikken we gelijk in. De telefefoons drukken we in de twee zichtbare stopcontacten. De waterkoker hang ik aan de derde. De chaos rond om ons heen is weer geweldig. Wat een uitdragerij! Maar goed de volgende morgen is alles weer weg. 
Tot 8 uur nog heerlijk genoten van de zon. We troffen er nog twee fietsers. Dachten wij  dat we al een hele Piet zijn, zij  hebben gefietst in de Balkanlanden, Marokko, noem maar op. Misschien wel toekomst muziek voor ons. 
Er blijkt geen winkel in Cadzand te zijn. We maken de salade maar op en eten de laatste restjes brood en kaas erbij. Gewoon lekker. En als toetje pruimen uit de boom waar we zaten te eten. Wat een verrassing. We zijn weer in Nederland dus we moeten met een 50 centstuk douchen. Alle tassen gaan op de kop en in mijn portemonnee die ik de hele vakantie nog niet heb gebruikt, vinden we er 3. In een heerlijke rustige relaxte straal douch ik me en maak ik lekker gebruik van een van de flessen shampoo die in de wasgelegenheid stond. Het blijkt dat je rustig 3 weken zonder shampoo kunt, maar het ruikt wel heerlijk met een shampootje. Gelukkig hebben we de stoeltjes van de camping. Het is nu wel te koud voor het zitten in het natte gras.
Ondanks alles toch nog even 85 km gefietst. Maar een makkie hoor. De eindige heuvel was tegen een viaduct op. Daar was ik aan toe. Morgen naar Breskens en dan met de pond of pont (?) over. Pont geloof ik. Ik zeg tegen iedereen hier bonjour. Moet nog wel even wennen.









Reacties