Dag 21 Koud, miezerig, regen brrrr

Km 84
Zwaarte 🚴🏻‍♀️
Bestemming Pirou Plage 
Camping ⭐️⭐️ maar met redelijk zwembad
Weer 🌧☁️⛅️
Diner Frites met eigen gemaakte salade

Gisteren waaiden we zo’n beetje weg van de wind, maar vandaag eindelijk eens een keer de wind in rug. Vanmorgen toen het wakker was dacht ik even dat het wind stil was. Maar de camping ligt achter een grote duin. Die hield de wind tegen. Het was droog dus we hebben gauw de tent in gepakt. De vooruitzichten zijn de hele ochtend regen. Het is weer heel erg koud. Ik trek mijn legging, waar ik de laatste nachten ook in slaap, gelijk weer aan over mijn fietsbroek. Ik doe ook mijn thermohemd aan. Mijn rug speelt weer op. Ik heb nooit last van mijn rug. Ik weet me dus niet wat me overkomt. Slapen gaat prima, maar dan kom ik om hoog en zie dan sterretjes van de pijn. Het lopen is erg moeizaam en de pijn straalt dan door tot in mijn kuiten. Met wat schuifelende bewegingen help ik mee de tent afbreken. Het gaat maar net. Op de fiets gaat het prima. Klimmen is wat lastiger,  maar is ook wel te doen. Dan ga ik met een pauze van de fiets F en dan loop ik zo’n beetje krom. Manlief heeft me vanmorgen weer ingesmeerd met magnesium olie. Met twee paracetamol gaat het. In de loop van de dag wordt het beter. En op deze camping kun je ook zwemmen. Dat heb ik ook gedaan, maar het water was koud. Dat vind ik niet erg, maar ik wilde mijn rug een beetje sparen. Ik heb na het douchen nu zelf magnesium olie aangebracht. We hebben er bij het lopen veel baat bij gehad in Spanje. Ik hoop nu met het fietsen ook.
Het weer bleef tot een uur of een goed. In tegenstelling tot de berichten. Daarna heeft het tot een uur of vier gemiezerd. Soms erg, daar weer minder. Aan het einde van de middag zou het beter worden. Met het opzetten van een natte tent is dat inderdaad wel praktisch. 
Mijn batterijen zijn bijna op en we kunnen hier niet opladen. De lengte van het blog zal afhangen van de batterijen. Dus als het plotseling stopt, dan weten jullie hoe dat komt. 
Het was inderdaad tegen 5 uur droog. Net toen wij een camping op gingen zoeken. Ondanks de regen hebben we 84 km gefietst. Over het algemeen vlak, maar met een paar fikse lange klimmen. Geen steile, maar gewoon lange. Die zijn goed te doen en ik werd er lekker warm van. Al met al toch nog 530 meter. Heel wat voor een vlakke route. Werd veroorzaakt dus door de klimmetjes. De wind bijna de hele dag in de rug. 
We reden soms naast de zee, dan weer meer het land in. Twee keer een stukje waar je alleen langs kan als het eb is. Je weet of het eb is als je allerlei boeren met trekkers naar zee ziet gaan. Dan halen ze hun mosselen en oesters op. Soms hebben ze ook bootjes met wielen. Overal kun je mosselen en oesters eten. Er zijn verscheidene automaten aan de weg. Je doet er geld in en je kunt een vakje openen. Het koken ruikt zo heerlijk, maar ik word van mosselen zo vreselijk ziek. We durven niet eens bij een kraam waar ook mosselen worden gekookt en verkocht langs te gaan voor iets anders. Overal zie je hier dille. Zou dat daarom als kruid op vis worden gebruikt? 
Tegen 2 uur komen we in een oud stadje. We eten bij de fiets wat brood en binnen in een restaurant een kop koffie. Het is net tegenover de kerk. Deze is in de oorlog flink beschadigd en pas weer in 1969 gerestaureerd. Hij ziet er van binnen en buiten prachtig uit. We denken dat de regen iets minder wordt en gaan toch weer op pad. Inderdaad het trekt allemaal wat bij. Droog de tent opzetten en afbreken is wel heel fijn. De bericht zijn voor morgen niet goed, we maken een plan hoe we zo efficiënt mogelijk kunnen af breken. We hebben nu alle tassen binnen staan. We kunnen zo bij de fietskleding en het ontbijt en droog alle slaapspullen inpakken. De regenjassen liggen klaar, evenals de paraplu. Dan kunnen we droog naar buiten. De tent is dan wel nat, maar ervaring heeft ons inmiddels geleerd dat deze ook binnen 5 minuten met een beetje wind en zon weer droog is. Of we laten hem onderweg even drogen, hebben we vaker gedaan, of we pakken een hotel. Ook dat hebben we vaker gedaan. Door het slechte weer hadden we geen tijd om onze salade te eten onderweg. Daarom is het avond menu: salade met frietjes en fromage blanc met pinda’s, een banaan en havermout. Heerlijk. Voor morgen maken we van een blik witte bonen, wortels en een paar gevonden appels een frisse salade. We koken ook weer 6 eitjes. Handig voor op brood. 
Nu zitten we voor de zoveelste avond binnen. Maar we zitten droog en warm, dus goed te doen. Straks nog even tandenpoetsen en naar de wc en dan gaan we maar naar bed. Dat is het warmst.
Morgenavond hopen we bij de invasie stranden aan te komen. We zijn benieuwd. Ik zag al een boekje liggen in de winkel met 50 hoogte punten uit dit gebied. Fietskamperen in de regen en dan alles willen zien wordt wel lastig. Maar we zien het wel. We  passen ons aan, aan het weer. Vandaag waren de berichten eerst ook heel slecht, maar we hebben een prima dag gehad. Dat is eigenlijk steeds het geval. We hebben er geen invloed op, dus het komt zoals het komt. Dan nog maar een keer met een georganiseerde reis met een gids naar deze stranden.  Is ook nog een optie. 
Batterij bijna leeg. Ik stop. Kan dit blog nog gauw op internet. 

Reacties