De zevende dag: Heftig fietsdagje

Km 69
Zwaarte 🚴🏻‍♀️🚴🏻‍♀️
Bestemming St Vincent sur Mer
Camping ** simpel, de prijs was er ook naar
Diner: pasta met groente en geraspte kaas
Verbruik calorieën Manlief 4700 
Inname 3500 kJ 

Het was een heftige dag vandaag. Windkracht 5 en we moesten er pal tegen in. Af en toe regen, dus jas aan, jas uit. En toen we eindelijk in wat beschutting fietsten, belanden we in een duingebied met hoge duinen. Fikse korte klimmetjes en duizelingwekkende afdalingen. Even kort, maar zo stijl. Het is een druk vakantie gebied, dus overal zijweggetjes. Dus steeds op de rem. Dat lukt natuurlijk op dit moment bij mij met maar twee vingers niet zo heel goed. En op zand of gravel. De hele tijd moet je erbij zijn. We hebben natuurlijk 20 km bagage mee en als er eten in de tassen zitten, zeker een kilo of twee, drie meer. Het klimmen vraagt ook wel wat van mijn rug. Je moet dat stevig aan het stuur trekken. We hebben het na een kleine 70 km voor gezien gehouden. De volgende camping zou nog weer 30 km verder op zijn. Het probleem is ook dat je niet weet wat de wegen doen. Is het gravel, zijn het hopeloze asfaltwegen of flink klimmen? We geloven het wel. 
We hebben er vandaag dus lang over gedaan. Bijna 5 uur over 68 km, om precies te zijn. We kunnen ook wel 80 km in 5 uur. We wilde eigenlijk nog een km of 3 verder. Maar de camping daar was een 5 sterren. En hoe meer sterren, hoe slechter voor de fietskampeerder. We zagen de camping toevallig. Hij staat niet in het boek. We gingen gewoon even proberen. 14 euro dan staan we zwart en 22 euro dan staan we geregistreerd. We mochten het zelf zeggen. Dus nu staan we zwart. De douche is gratis en warm. Er is warm water bij het afwassen, dus prima voor ons. We worden wel erg basic. Ik zag van dag een ouder echtpaar dat ook fietst. Ze hebben dezelfde brander als wij. Wij hebben een windscherm. Jaren geleden toevallig gevonden. Dat scheelt zoveel gas. Zij zetten de brander in de wasbak voor het wassen. Die zijn hier heel diep. Erg grappig, wat een idee. Je moet dan wel de hele tijd bij de wasbak blijven. Wij zitten meestal genoeglijk op ons kleed in de thermarest stoelen. Je ziet tegenwoordig ook van die kleine tuinstoeltjes. We hebben er ook al naar gekeken. Ze kostten nu nog wel 125 euro per stuk. Misschien dat op termijn dat een optie is. Je blijft, zoals wij het doen, wel smeuïg. Elke keer opstaan en zo. Maar goed. Op deze wijze oefenen we onze andere spieren ook. 

Het dorpje had een heel klein winkeltje. De prijzen zijn dan extreem. 3 euro voor fromage blanc. Normaal is dat ongeveer 1,25. Komkommers 1,80. Tomaten 5,50 de kilo. Brood is redelijk. Stokbrood is ongeveer 1,30. Maar deze kauwen we zo weg. Het volkoren brood kost 1,95 voor 400 gram. Erg lekker brood. We maken thuis alles zelf, dan besef je niet hoeveel zout er in brood zit. Na het eten van brood drink ik zo een bidon leeg.

Ik fietste vandaag zonder brase. Ik weet niet of ik dit goed schrijf. De brase is van plastic en dat zweet zo. Bovendien wordt de vinger zo warm. Het wondje dat ook aan het topje zit geneest slecht. Ziet er wel mooi uit, maar ik vond dat de top weer wat dikker werd. Nu ziet het topje er weer redelijk normaal uit. Maar met dat remmen vandaag, had ik natuurlijk weer meer last van de vinger. Wat een gedoe. Eigenlijk gaat het best goed, als ik maar niet pruts met slaapzakken en luchtbedden. En afdrogen is een ramp. Mijzelf dan, niet de afwas, dat gaat goed.  Voor de rest gaat het best goed. De pijn zit  nu vooral aan de voorkant. 

Ik mag niet zolang schrijven van Manlief. We willen nog even bij het strand kijken. Dus ik stop er mee. O,ja nog even voor alle duidelijkheid, Manlief leest ook mee, dus even een rectificatie, hij mist zijn wijn niet. Alleen de sfeer van wijn. Een glaasje zo bij het koken. Voor de rest gaat het prima! 




Reacties