De eerste dag : Je maakt wat mee

Km 14660 begin stand
Km vandaag 22 km 
Overnachting: basic kamer
Diner: home cooking wraps van alle kelder-en koelkastrestjes
Plaats Lille Frankrijk

Wat een dagje vandaag.. de hitte is overweldigend. Dat maakt dat ik bijna snakkend naar adem in de keuken van dit hostel zit. Wat een warmte. We hebben even boodschappen gedaan. Lopend in de schaduw van de huizen naar de stadscarefoure. 
Vanmorgen vroeg zijn we vanuit huis naar Zutphen gefietst. Om 6:30 uur al naast het bed, maar er is toch nog meer te doen als dat je van te voren denkt. De tassen hingen al aan de fietst dus het zou appeltje eitje moeten zijn. Maar een huis voor 5 weken achter laten valt niet niet mee. Vuilnis,  kranten, wc, laatste was..
Maar om 8 uur  zaten we op de fiets.Altijd weer even wennen. Zeker nu met mijn vinger. Maar ik heb ook laatst van mijn mijn schouder. Tja, toch de prik of door het steeds  de hand hoog houden vraagt dit wee wat van je schouder.
Ik wil geen paracetamol. Want dan voel ik geen pijn en ben ik bang dat ik toch te veel doe. Het tillen van de fiets in en uit de trein was nog best wel even een dingetje. Veel zaken lukken, maar afdrogen na het douche, een tas tillen, dop open draaien van een fles, wil niet. En we moesten van dag op een station alles van de fiets hebben omdat er geen lift was. Lastig hoor. Ik wil wel graag en denk er niet altijd aan en dan pak je toch gauw een tas. En dat doet zeer......
Na een heerlijk koel traject belanden we in Breda. Vandaar stappen we over naar een trein naar Antwerpen. Daar kwamen we er achter dat er geen lift is. We hadden 20 minuten de tijd. Maar alles van de fiets  af. Fiets 1 naar beneden. De 5 tassen halen. Dan fiets 2 en naar beneden en dan weer 5 tassen . Dan naar het volgende perron. Fiets 1 omhoog. Tassen omhoog. Dan weer fiets 2 en dan weer de tassen. Binnen no time 200 treden achter de rug. Per etappe wordt de trein warmer. Het laatste stuk naar Lille is heet. Geen airco.  Het is niet druk. Geheel tegen mijn gewoonte in leg in mijn benen op de bank. Doe lekker een dutje. 
Omstreeks 15.00 uur komen we in Lille aan. Het is nog even zoeken naar de kamer. Toch altijd weer even wennen aan de Garmin. Door de lange treinreis zijn alle telefoons leeg. We hebben er dit jaar wel 3 bij ons. En ik mijn IPad en Manlief een kleine computer. En nog is de route wel lastig.
Maar we komen na 5 km van het station( het zou dichtbij zijn) bij de kamer. Tja en wat moet ik daar van zeggen. Basic en warm. Maar de kamer is ruim en heeft, niet geheel onbelangrijk, wel 3 stopcontacten. 
Morgen gaan we naar Parijs. Eerst naar station. Gare du Norte en vandaar uit fietsen we naar station Gare Monparnas. Dan met de TVG naar Bordeaux. Rond 17.00 uur komen we daar aan. Dan moeten we opzoek naar een camping. Maar dat zal wel lukken. En dan gaat het vrijdag beginnen.

Aan de keukentafel, die Manlief eerst heeft geboend, eten we onze wraps.met een fles mineraalwater. Omdat Manlief uit zichzelf niet drinkt, is dit een stok achter de deur. De fles moet leeg. Rond half acht zijn we klaar. We lopen toch nog maar even een rondje door de stad.  Nog een beetje warm, maar wel lekker. In de tuin lurken 2 jongens aan de waterpijp. Wij houden het maar bij mineraalwater en gaan naar bed. 


Reacties