19/7 van Bitry naar Never 88 km

Vanmorgen waren we vroeg waar. Rond een uur of 7. De tent lag nog lekker on de schaduw en met het slaapmasker en het nieuwe kussen was het een lekker nachtje.  Oor deeerste keer alles op de fiets doen, valt niet altijd mee. Vraagt tijd en na een jaar ben ik echt bepaalde dingen kwijt, hoe we het ook al weer deden.
We kwamen er achter dat de nieuwe stekker van onze waterkoker niet past op de Franse stopcontacten. Mensen die mijn blog langer volgen weten hoe belangrijk het waterkokertje. Oor ons in. Het betekent overdag wel of geen koffie. En het scheelt heel wat blikjes gas. Manlief stop me met open mond aan te kijken toen ik het meldde. Na de  chras van vorig jaar toen wij er voor zorgden dat de hele camping geen stroom had, door kortsluiting in ons waterkokertje, hebben mensen van het Repair cafe deze gemaakt. En met extra service een extra lang snoer. Daar waren we erg blij mee, want op campings zitten stopcontacten altijd op onmogelijke plaatsen. Maar ja, als hij niet past in het Franse systeem...
Zo rond 8.45 uur zTen we dan eindelijk op de fiets. De voorspellingen waren dat het erg warm zou worden,dus vroeg een fiks aantal kilometers maken is dan nodig. Om bij de Loire te komen, moesten we ongeveer 20 km heuvel op en heuvel af. Ik heb een uitstekende conditie en mijn fiets doet het prima. Zo hadden kwamen we na een uurtje bij de Loire. 
We hebben speciaal de auto op deze plaats gestald, zodat we op de terug weg niet helemaal weer eerst naar Never moeten fietsen. Het is nu ongeveer 20km extra. We fietsen als het ware een rondje. Van Never naar de Pyreneeën dan naar de kust, vervolgens naar Na gesprek en dan via de Loire weer terug naar een dagetappe voor Never. Op deze wijze sparen we al weer 1 dag uit. We hebben als we alle dagen 70 km fietsen 35 dagen nodig. En we hebben er 33. Dus ergens moeten we in.open. We hebben nu al een dag te pakken. Onze plannen waren naar een stapjes de Loire voor Never. Dan hebben we er 75 op zitten. Evt. Kunnen we nog verder, maar dan zijn het er nog 30 bij. De eerste dag gelijk 105 is wel veel. En bovendien het is warm, heel erg warm. 
Op de plek van de camping gekomen, bleek de camping gesloten. Dan sta je raar te kijken. Manlief zag dat we ook recht over konden steken en niet langs de Loire, dan was de volgende camping maar 8 km. En zo komen we toch weer op 88 km. 
We gaan eerst even zwemmen. Bij de camping is een stuk in het water afgezet en daar kun je veilig zwemmen. Het water is lauw. Om 7 uur zijn we eindelijk op de camping terug. We vragen nog even naar een winkel met stekkers. Die blijkt er te zijn en zo fietsen we de stad nog even in. Dat is een voordeel van de late openingstijden. En warmpel blijkt er een stekker te zijn en Manlief denkt dat hij dit zonder gereedschap nog kan maken. Fait alles maakt dat we pas rond 8 uur aan het koken zijn. Pasta met tomatensaus en tonijn. Het favoriete vakantie gerecht, met nog 1 ui en 4 zoete aardappels vn thuis. We maken wat meer en dat eten we morgen als lunch. Met een fromage blanc als toetje een heerlijke maaltijd.
Manlief is terug van de douche en kijkt met jaloerse blikken naar onze buren. De tent strak, voor de tent 2 paar slippers keurig strak in het gelid. De fietsen precies evenwijdig naast elkaar. En bij ons, alsof er een bom is gevallen. Hij wil dat ook graag. Van mij mag hij, maar hij bedoeld eigenlijk dat ik dan dat ook zo moet doen. Ik vond deze inspanning zonde van mijn tijd. Alles wordt altijd opgeruimd, want de volgende ochtend blijft er niets achter. Ik stop er mee. Het was een zware warme dag en we zijn moe. Ik moet mijn vinger nog even in het soda water hebben. Ik heb me fiks gesneden, de dag voor we weggingen. Ik heb er last van. Als we thuis waren gebleven  had ik het misschien wel moeten  laten hechten, maar ik zag onderweg pas hoe erg het eigenlijk was. Met zwemmen in de Loire vertrouw ik het maar niets. Heb de pleisters eraf gehaald, want een natte pleister met water uit de Loire lijkt me helemaal niets.

Reacties