Het is bijna zover..

Morgen is het Hemelvaart en we gaan er lekker tussen uit met de fiets en het tentje. We willen een rondje over de Veluwe maken. Eigenlijk had ik vandaag al weg willen gaan. Uit het werk bijvoorbeeld een paar uur fietsen en dan ergens de tent op zetten zo rond een uur of half acht. Manlief had er niet aan gedacht en had een vergadering afgesproken. Dus dat feestje gaat niet door. Hij heeft vanmiddag de tent en de slaapspullen klaar gezet. Aan mijn nu de kookspullen en de fourage. Ik houd niet van verspilling en daarom kijk ik in de koelkast waar nog wat van gemaakt kan worden en wat er mee kan.
Ik maak een salade van een restje quinoa, paprika, half ui, groene erwten, appels en wat feta.  
Van een ui, twee paprika's en twee eetlepels olijven maak ik groentebrood. Van de 2 wortels die er nog zijn maak ik samen met de bananen, abrikozen en dadels een zoet brood. Ik maak ook alvast een prutje voor morgen die we samen kunnen eten met wat pasta en tonijn. 
De overgebleven lasagne gaat mee in een bakje en de 5 eieren kook ik. Dan zijn de verse spullen op, behalve een tomaat. Deze kan morgen ook mee. Samen met nog van huttenkase en rijstwafels komt deze ook wel op.
Ik maak de etenstafel klaar. Een voor de koffiepauze overdag en nog een met kookspullen. Daarna pak ik wat kleren in. De laatste mails beantwoord ik en dan ben ik klaar. Manlief komt thuis en samen drinken we nog een glas wijn. Alle staat klaar en als we wakker zijn kunnen we vertrekken. 



Reacties