De vierde dag van Hattem naar Hengelo gld.

LF3a Hanzesroute 70 km veel zon 27 graden

Vannacht werden we met een schok wakker van een knetterende onweersknal. Dan lig je wel even verstijfd van schrik op je thermarestje. Het regende flink. Voor de natuur prachtig, maar in een een tentje altijd spannend of je het droog houdt.
Na een tijdje vallen we weer in slaap en om 7.00 uur word ik wakker. Manlief slaapt nog en ik probeer het ook nog even weer. Het lukt en tegen half negen zijn we beide wakker.
De vermoeidheid begint toe te slaan denk ik. We hebben er meer dan  250 km op zitten. De eerste dagen met veel klimmen en dalen en gisteren met veel wind.
We gaan eerst ontbijten. Ik heb nog yoghurt en met een banaan en havermout. We gaan zitten bij het groepsgebouw naast ons veldje. Daar staan stoelen en we zitten mooi in de zon. Na het ontbijt pakken we de natte tent in. We willen nog wat broodjes halen, maar deze staan nog in de oven. Daar gan we niet op wachten. We rijden richting Hattem. Er heerst een echte zondagsrust. Er is niets open. Dat heeft ook wat. Hattem was het eerste plaats waar ik met mijn ouders vroeger op vakantie ben geweest. Misschien wel deze camping. Ik herinner me een foto dat we in een kuil speelden. Gisteravond hebben we nog een poos bij de Leemkuil gezetten. Een groot gat in het bos. Het was vast hier.
Met een pondje steken we over richting Zwolle. Daar rijden we langs de Ijsselcentrale over de dijk naar Wijhe. Het gaat niet hard, want de wind is stevig. Gisteren hebben we elke 20 km gestopt om wat te eten. Nu stoppen we al na 12 km. Het is dan ook al half elf. We nemen een paar rijstwafels en een bak koffie.
De natuur langs de IJssel is schitterend. We kibbelen wat over de route. Maar later herinner ik me dat we via de IJssel hebben gefietst via de knoop punten. De LF loopt soms meer het land in.
Vlak voor Deventer stoppen we bij Hotel Gaia. Dat vind ik zo'n inspirerende plek. We nemen er een broodje geitenkaas met van aller lekkers er op. Lekker genieten we van het uitzicht en de sfeer.
dan gaan we verder richting Deventer, dat nu vlakbij is.
In Eefde stoppen we nog een keer voor een bak yoghurt en dan met een spurt naar huis. De wind is wat gedraaid en zo gaan we met 20 km per uur naar huis. De heerlijke dagen zitten er op. Kort, maar fantastisch!


Klik hier voor de link voor Hotel Gaia

Reacties